سامسونگ در حال آماده شدن برای رونمایی از نسل بعدی گوشی های تاشو خود در ماه آینده است و اکنون شاهد فاش شدن قیمت یکی از آنها هستیم. طبق یک گزارش جدید، گلکسی زد فلیپ 5 با قیمت پایه 1299 یورو وارد بازار خواهد شد که نشان دهنده افزایش قیمت قابل توجهی نسبت به نسل قبلی است.

سامسونگ جدیدترین محصولات خود را در رویداد بعدی Galaxy Unpacked خود در سئول کره جنوبی در اوایل آگوست معرفی خواهد کرد. یکی از ستاره های این رویداد، گلکسی زد فلیپ 5 با نمایشگر خارجی بزرگش خواهد بود که مشخصا منجر به افزایش قابل توجه قیمت آن می شود.

قیمت احتمالی Galaxy Z Flip 5

بر اساس اطلاعاتی که از یونان به بیرون درز کرده است، گلکسی زد فلیپ 5 در نسخه پایه با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی 1299 یورو قیمت خواهد داشت. برای مقایسه باید به قیمت همان نسخه گلکسی زد فلیپ 4 که معادل 1099 یورو است اشاره کرد. پس بدیهی است که با افزایش 20 درصدی قیمت مواجه خواهیم شد.

باید توجه داشته باشیم که به دلیل مالیات، قیمت محصولات در کشورهای اروپایی متفاوت است، اما چنین تفاوتی کمتر از 50 یورو خواهد بود. بنابراین، نباید انتظار داشته باشید که گلکسی زد فلیپ 5 در برخی کشورهای اروپایی با همان قیمت 1099 یورویی گلکسی زد فلیپ 4 به فروش برسد.

نمایشگر خارجی Galaxy Z Flip 5 در مقابل Galaxy Z Flip 4

اگر گزارش اخیر صحت داشته باشد، یکی از دلایل اصلی این افزایش قیمت می تواند استفاده از نمایشگر خارجی بزرگتر باشد. سامسونگ در گلکسی زد فلیپ 5 از نمایشگر خارجی بسیار بزرگتری استفاده خواهد کرد که هزینه های تولید این دستگاه را افزایش خواهد داد. همچنین، کره‌ای‌ها روی لولای جدیدی شرط‌بندی کرده‌اند که فاصله بین نمایشگر داخلی در هنگام بسته را از بین می‌برد.

بدیهی است که سامسونگ می خواهد بابت این ویژگی ها هزینه بیشتری را از مصرف کنندگان دریافت کند و به همین دلیل شاهد افزایش قیمت گلکسی زد فلیپ 5 خواهیم بود.البته در پایان باید توجه داشته باشیم که هنوز اطلاعات رسمی منتشر نشده است و با توجه به اینکه رقابت در بازار گوشی های تاشو سخت تر از قبل شده است، سامسونگ ممکن است هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت گلکسی زد فلیپ 5 نداشته باشد.