آمازون درحال توسعه یک ابزار هوش مصنوعی مولد برای تبلیغ‌کنندگان در پلتفرم خرید خود است. بدان معنا که اگر در آمازون محصول خود را تبلیغ می‌کنید، ممکن است دیگر نیازی به گرافیست نداشته باشید. استفاده از این قابلیت می‌تواند هزینه تبلیغات را نیز کاهش دهد.

براساس گزارش ورج، کسانی که به هوش مصنوعی مولد آمازون نیاز دارند، می‌توانند قبل از آپلود محصولات خود در پلتفرم آمازون، به‌راحتی به آن دسترسی داشته باشند. صاحبان کسب‌وکارها می‌توانند تصاویر جذابی از محصولات خود تهیه کنند تا کاربران و مشتریان نیز بهتر با این کالاها آشنا شوند. همچنین این هوش مصنوعی با کاهش هزینه تبلیغات، قیمت نهایی محصول را نیز برای مشتری مقرون‌به‌صرفه می‌کند.

هوش مصنوعی آمازون و کاربردهای آن

فروشندگان برای عملکرد بهتر تبلیغات خود، به تصاویر جذاب و واقعی محصولاتشان نیاز دارند. کاربران نیز با دیدن این تصاویر، با آن محصولات بهتر آشنا می‌شوند. معمولاً برای داشتن تصاویر واقعی، کسب‌وکارها نیاز به عکاس و گرافیست دارند و چنین نیازی می‌تواند هزینه تبلیغات را افزایش دهد. هزینه استخدام خدمات این عکاسان یا طراحان گرافیک نیز بر قیمت محصول تأثیر می‌گذارد. درنتیجه کاربران نهایی مجبور خواهند بود که هزینه بیشتری بپردازند. هوش مصنوعی مولد آمازون راه‌حلی هوشمندانه برای این مشکل به‌نظر می‌آید.

آمازون با ادغام مدل‌های هوش مصنوعی در پلتفرم تبلیغاتی خود، به کسب‌وکارها فرصتی می‌دهد تا هزینه‌هایشان را کاهش دهند. به‌جای استخدام عکاس یا طراح گرافیک، صاحبان کسب‌وکار فقط باید خلاق باشند و با نوشتن یک فرمان متنی، محصول خود را بهتر به کاربران معرفی کنند. این هوش‌مصنوعی باعث صرفه‌جویی در هزینه و درنهایت مقرون‌به‌صرفه‌ترشدن محصول برای کاربر نهایی می‌شود.

آمازون این ویژگی را برای صاحبان کسب‌وکارها در پلتفرم تبلیغاتی خود در دسترس قرار خواهد داد. هوش مصنوعی مولد کاربردهای گوناگونی در صنعت بازاریابی دارد و به‌مرور مردم بیشتری از آن بهره‌مند خواهند شد.