مایکروسافت هفته‌ی گذشته بیلد ۲۳۶۱۵ ویندوز ۱۱ را در کانال توسعه‌دهنده منتشر کرد. مهم‌ترین تغییر بیلد جدید این است که هوش مصنوعی کوپایلت را در مانیتورهای عریض به‌صورت خودکار اجرا می‌کند؛ اما ظاهراً بیلد مذکور پشتیبانی از سرعت انتقال USB تا ۸۰ گیگابیت‌بر‌ثانیه را هم به ویندوز ۱۱ اضافه کرده است.

به‌روزرسانی آزمایشی جدید، ویندوز ۱۱ را با USB4 نسخه‌ی ۲ که با نام یو‌اس‌بی ۸۰ گیگابیت‌بر‌ثانیه نیز شناخته می‌شود، مطابقت می‌دهد. USB4 v2 به‌روز‌رسانی بزرگی برای جدیدترین استاندارد USB است.

USB4 نسخه‌‌ی ۲ با نسخه‌های قبل سازگاری دارد؛ پس لوازم‌ جانبی قدیمی هنگام اتصال به کامپیوترهای شخصی که از استاندارد به‌روز‌شده پشتیبانی می‌کنند، بدون مشکل کار خواهند کرد.

مایکروسافت در بیانیه‌ای رسمی می‌گوید که پشتیبانی از یو‌اس‌بی ۸۰ گیگابیت‌بر‌ثانیه در ابتدا روی دستگاه‌های منتخب با پردازنده‌ اینتل نسل ۱۴ سری HX مانند لپ تاپ ریزر بلید ۱۸ جدید، راه‌اندازی خواهد شد.

مقاله‌های مرتبط

USB4 v2 اولین به‌روزرسانی اصلی برای استاندارد USB4 است و سرعت انتقال را از ۴۰ به ۸۰ گیگابیت‌بر‌ثانیه افزایش می‌دهد. USB4 v2 ‌به‌طور کامل با وسایل جانبی ساخته‌شده با نسل‌های قدیمی USB و Thunderbolt سازگار است و با دیگر اتصالات USB Type-C نیز کار می‌کند.

سرعت انتقال داده‌ی ۸۰ گیگابیت‌بر‌ثانیه برای کانفیگ‌های چند‌مانیتوره و پردازنده‌های گرافیکی خارجی استفاده می‌شود و برخی کاربردهای دیگر هم دارد.