هواوی اعلام کرده است که گوشی‌های هوشمند سری میت 60 جدید اکنون از اتصال StarLight با نام NearLink پشتیبانی می‌کنند. این نسل جدیدی از ارتباطات بی سیم کوتاه برد است که نسبت به فناوری های سنتی مانند بلوتوث و وای فای سریع تر، قابل اطمینان تر و کم مصرف تر است.

با این حال، در حال حاضر، تنها دستگاه های سری Mate 60 از اتصال StarLight پشتیبانی می کنند. هوآوی می‌گوید این فناوری برای کارکرد در تلفن‌های هوشمند به یک جزء سخت‌افزاری خاص نیاز دارد، به این معنی که دستگاه‌های قدیمی‌تر حتی اگر به جدیدترین سیستم‌عامل Harmony OS 4.0 به‌روزرسانی شوند، نمی‌توانند از Starlight پشتیبانی کنند. هوآوی تصریح کرده است که ویژگی StarLight در حال حاضر فقط از جستجو پشتیبانی می کند و از کشف توسط سایر تلفن های StarLight پشتیبانی نمی کند.

این بدان معنی است که رابط تنظیمات StarLight در گوشی های هوآوی Mate 60 می تواند لوازم جانبی StarLight را جستجو کند، اما نمی تواند سایر تلفن های StarLight را جستجو کند. بنابراین برای استفاده از این، ممکن است بخواهید از هدست جدید هوآوی FreeBuds Pro 3 استفاده کنید که اولین هدستی است که از اتصال هسته Starlight استفاده می کند. این به FreeBuds Pro 3 اجازه می دهد تا در صورت اتصال با گوشی Mate 60، به انتقال بدون ضرر با سرعت 1.5 مگابیت در ثانیه دست یابد.

در مقایسه با اتصالات بی‌سیم سنتی، هواوی می‌گوید مصرف انرژی StarLight به 60 درصد کاهش می‌یابد، نرخ انتقال داده‌ها 6 برابر و تأخیر به 1/30 کاهش می‌یابد. همچنین از اتصالات گروهی تا 10 برابر بیشتر از بلوتوث پشتیبانی می کند، که آن را برای برنامه های چند دستگاهی مناسب می کند.

سری میت 60 کارآمد می شود

در اخبار مرتبط هواوی خود را برای رویداد پاییزی معرفی محصول در 25 سپتامبر آماده کرد. توجه به گوشی‌های سری میت 60 هواوی و میت ایکس 5 تاشو که در حال حاضر برای پیش‌فروش در دسترس هستند، زیاد بود. علاوه بر این، هواوی MatePad Pro 13.2 را معرفی شد که بزرگترین تبلت این شرکت است. با این حال، به نظر می رسد این شرکت چیزهای بیشتری را در اختیار دارد.

طبق گزارش CNMO، هوآوی همچنین در حال کار بر روی نسل بعدی سری Nova است که احتمالاً Nova 12 نام دارد. این سری ممکن است در اوایل اکتبر یا نوامبر معرفی و عرضه شود. پیش‌بینی شده این تلفن هوشمند میان‌رده 5G دارای پردازنده Kirin 830 باشد، احتمالاً با برخی مشخصات اصلی که از تراشه HiSilicon Kirin 9000S به ارث رسیده است. انتظار می رود قیمت آن مانند مدل قبلی Nova 11، رقابتی باقی بماند.

برخی از افشاگران معتقدند که سری Nova 12 می‌تواند برخی از ویژگی‌های انحصاری پرچم‌دار، مانند قابلیت‌های تلفن ماهواره‌ای و عملکردهای تصویربرداری پیشرفته را به ارث ببرد، اگرچه این موارد ممکن است برای نوع Nova 12 Pro محفوظ باشد.

به طور خاص، شایعه شده که Nova 12 Pro دارای یک سیستم تصویربرداری فوق حساس با دیافراگم متغیر 50 مگاپیکسلی است، همراه با لنز تله فوتو 50 مگاپیکسلی که از زوم 100 برابری پشتیبانی می کند و لنز دوگانه ماکرو با زاویه باز 12 مگاپیکسلی. گفته می شود که دارای یک باتری 4900 میلی آمپر ساعتی است و از شارژ 100 واتی و همچنین شارژ معکوس 50 واتی پشتیبانی می کند. علاوه بر این، انتظار می رود که ناوبری ماهواره ای Beidou دو حالته را ارائه دهد.

در مورد قیمت، شایعه شده است که سری گوشی Nova 12 با قیمتی جذاب وارد بازار خواهد شد. قیمت نسخه 12 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه داخلی آن 2799 یوان (384 دلار) است، در حالی که سری Nova 12 Pro با ظرفیت 12 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه داخلی، با قیمت 3799 یوان (521 دلار) به فروش می رسد. در اخباری مرتبط هواوی فهرستی از قطعات یدکی جدیدترین گوشی هوشمند تاشو خود، میت ایکس 5 را منتشر کرده است. قیمت ها تقریباً به اندازه قیمت خود گوشی تکان دهنده است.

منبع