هواوی به دلیل ممنوعیت تجارت ایالات متحده قادر به استفاده از فناوری 5G یا خدمات گوگل نیست. در نتیجه، این شرکت در سال های اخیر به چیپست های 4G کوالکام متکی بوده است. با این حال، گزارش هایی وجود دارد که هواوی با شریک تراشه داخلی خود برای حل این مشکلات و فعال کردن 5G در دستگاه های خود کار می کند. بلوتوث SIG اکنون پنج گوشی جدید هواوی را تأیید کرده و شناسه آنها نشان می دهد که اتصال 5G را ارائه می دهند.

پنج دستگاه جدید که توسط بلوتوث SIG تایید شده اند عبارتند از:

  • ADA-AN00
  • PSD-AN00
  • ADA-TN00
  • BLK-AN00
  • BLK-TN00

نام این گوشی های جدید هوآوی ناشناخته است، اما همه آنها پسوند “AN” یا “TN” را در شماره مدل خود دارند که نشان می دهد از اتصال 5G پشتیبانی می کنند. برای قرار دادن این موضوع، گوشی های هواوی با پسوند “AL” دارای اتصال 4G هستند. به عنوان مثال، هوآوی Mate 50 دارای شماره مدل CET-AL00 است، به این معنی که یک گوشی 4G محسوب می‌شود.

علاوه بر این دستگاه‌های ناشناس، سری‌های هوآوی Nova 13، Nova 14، Nova 15 و Nova 16 نیز در گواهی بلوتوث SIG رویت شده‌اند. این گوشی ها در نسخه های ساده، پرو و اولترا عرضه خواهند شد و شماره مدل آنها نشان می دهد که از اتصال 5G نیز پشتیبانی خواهند کرد.

همانطور که قبلاً ذکر شد، گفته می‌شود هواوی در حال همکاری با شرکت چینی Semiconductor Manufacturing International Corporation (SMIC) برای توسعه تراشه‌های 5G است. به طور خاص، شایعه شده که هواوی از فرآیند N+1 SMIC استفاده می کند، که مشابه فرآیند 7 نانومتری دیگر سازندگان پیشرو تراشه محسوب می شود. با استفاده از گره تولید SMIC، هواوی می‌تواند گوشی‌های هوشمند 5G ارزان‌تری را برای بازار انبوه تولید کند. این به آن اجازه می دهد تا فروش گوشی های هوشمند خود را افزایش دهد و تجربه استفاده از فناوری های داخلی برای تلفن های هوشمند 5G را به دست آورد. طبق گزارش‌ها، این شرکت قصد دارد اولین گوشی‌های 5G خود را با چیپست جدید توسعه‌یافته اواخر امسال، احتمالاً به عنوان بخشی از سری میت 60، عرضه کند.

گوشی های جدید هواوی 5G در راهند

در اخباری مرتبط هواوی در حال آماده شدن برای عرضه سری گوشی های پرچمدار مورد انتظار خود، میت 60، برای اواخر امسال است. این شایعات در حال حاضر به صورت روزانه شروع شده است. به گفته یکی از کارشناسان معتبر Digital Chat Station، جانشین Mate 50 دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی 1.5K OLED خواهد بود. علاوه بر این، انتظار می رود دستگاه دارای یک صفحه تخت با حاشیه های باریک و یک حفره دوربین در وسط نمایشگر باشد.

اگر به گذشته نگاه کنیم، میت 50 استاندارد هواوی دارای یک پنل اولد 6.7 اینچی با نرخ نوسازی 90 هرتز، کاهش نور PWN، نرخ نمونه برداری لمسی 300 هرتز و وضوح 2700×1224 پیکسل است.

شایعه شده که میت 60 از طراحی جلو تازه ای برخوردار است که شامل بریدگی جزیره ای می شود. انتظار می رود که این یک حفره بیضی شکل در وسط نمایشگر باشد که شامل چندین حسگر خواهد شد. هوآوی همچنین قصد دارد از ویژگی نرم‌افزار Dynamic Island را برای بهینه‌سازی ناحیه برش برای اعلان‌ها و طراحی اپلیکیشن، با هدف بهبود تجربه کاربری کلی معرفی کند.

DCS همچنین اخیراً یک رندر فاش کرده که پنل عقب را نشان می دهد. در قسمت عقب، میت 60 یک جزیره دوربین دایره ای شکل را به نمایش می گذارد که یادآور سری میت 40 است. اگرچه هنوز جزئیات خاصی از دوربین منتشر نشده، اما هواوی وعده حسگرهای جدید و لنز پریسکوپ بهینه شده را داده است که برای عکاسی در نور کم مناسب است. طبق گزارش ها، این دستگاه دارای پردازش تصویر با فناوری داخلی هوآوی بوده، همانطور که توسط برچسب XMAGE روی دستگاه مشخص شده است.

یک اتفاق جالب این بوده که هواوی ممکن است چیپست داخلی را در گوشی های هوشمند میان رده آینده معرفی کند و از تراشه های اسنپدراگون فقط 4G خارج شود. طبق گزارش اخیر، هواوی میت ایکس 3 پرو به زودی با پشتیبانی از 5G عرضه خواهد شد. علاوه بر این، هواوی در حال برنامه‌ریزی برای معرفی جدیدترین نرم افزار HarmonyOS 4.0 خود در تاریخ 4 آگوست است که می تواند ویژگی ها و پیشرفت های جدیدی را برای دستگاه های خود به ارمغان بیاورد.

منبع

به این پست امتیاز بدید