سونی می گوید امکان استریم بازی های پلی استیشن 5 را بر روی سرورهای ابری به صورت آزمایشی فراهم کرده است. سونی قصد دارد بازی‌های PS5 را به‌عنوان یک ویژگی جداگانه در سرویس اشتراک پخش کند پلی استیشن پلاس پریمیوم من اضافه میکنم

راه اندازی ویژگی جدید به این معنی است که برای پخش جریانی بازی ها در دستگاه های دیگر، نیازی به دانلود آنها در کنسول خود ندارید. سونی می گوید امکان استریم بازی های پلی استیشن 5 بر روی رایانه های ویندوز، مک، iOS و اندروید وجود دارد. در حال حاضر برای استریم باید بازی را به عنوان دستگاه میزبان در پلی استیشن 5 دانلود کنید.

ماه هاست که می دانیم سونی می خواهد قابلیت های استریم را به بازی های پلی استیشن 5 اضافه کند، چرا که سونی اخیراً کارکنان جدیدی را برای این کار استخدام کرده است. علاوه بر این، ماه گذشته، رئیس تیم پلی استیشن در توییتر گفت که سونی برنامه های جسورانه ای برای بازی های ابری دارد.

سونی اخیرا از کنسول دستی جدیدی به نام Project Q رونمایی کرده است که امکان پخش بازی های پلی استیشن 5 را از طریق Wi-Fi فراهم می کند. مشخص نیست که Project Q از جریان ابری نیز پشتیبانی می کند یا خیر.

سونی می گوید ویژگی استریم ابری در حال حاضر “در مراحل اولیه خود” است و این شرکت به زودی جزئیات بیشتری از جمله تاریخ انتشار عمومی را اعلام خواهد کرد.