بسیاری از علاقه مندان به دوربین موبایل معمولاً هنگام خرید به دنبال سنسورهای Sony IMX هستند. این شرکت ژاپنی سال گذشته برند جدید LYTIA را برای سنسورهای جدید خود معرفی کرد و اکنون اولین محصولات این خانواده ارائه شده است.

سونی هنوز دقیقاً اعلام نکرده است که آیا سنسورهای LYTIA جایگزین سنسورهای فعلی IMX خواهند شد یا خیر. با این حال، برخی از این حسگرهای جدید با سنسورهای سری IMX موجود همپوشانی دارند. مدل اصلی محصولات جدید سونی 500 پوند سنسور اندازه 50 مگاپیکسلی نامیده می شود 1/2.93 اینچ و پیکسل ها 0.6 میکرون هستند.

این شرکت هم 600 پوند آن سایز 50 مگاپیکسلی را معرفی کرد 1/1.953 اینچ و از ویژگی هایی مانند فوکوس خودکار تمام پیکسلی استفاده می کند. در موقعیت بعدی 700 پوند همچنان سایز 50 مگاپیکسلی دارد 1/1.56 اینچ و از HDR پشتیبانی می کند.

مشخصات کلی سنسورهای جدید سونی LYTIA

چهارمین سنسور جدید سونی با این نام 800 پوند سنسور 53 مگاپیکسلی با اندازه 1.43/1nچی برای دستگاه های درجه یک طراحی شده است. این محصول اولین سنسور CMOS است ساختار پیکسل ترانزیستور دو لایه از بهینه سازی سطح سیگنال پشتیبانی می کند.

بالاخره یک سنسور حرفه ای تماس گرفت 900 پوند همچنین اندازه آن 50 مگاپیکسل است 1/0.98 اینچ خوب، این سنسور تقریباً 1 اینچی احتمالاً در گوشی های پرچمدار استفاده خواهد شد. با این حال هنوز اعلام نشده است که چه محصولاتی سنسورهای جدید سونی را می پذیرند. البته می توان حدس زد که جانشینان دستگاه هایی مانند Xiaomi 13 Ultra و Oppo Find X6 Pro از این سنسورها بهره مند شوند.

سنسورهای جدید CMOS سونی، تقریباً 50 میلیون پیکسل، می‌توانند گزینه‌های خوبی برای بازار موبایل باشند و به راحتی جایگزین سنسورهای IMX شوند، اما هنوز نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم و باید منتظر ماند و دید که این شرکت چه تصمیمی می‌گیرد. در آینده..