به نظر می رسد هیچ توسعه دهنده بزرگی از گزینه های پرداخت خارجی که اپل در اپ استور ارائه کرده است استقبال نکرده باشد. دلیل اصلی این عدم تمایل، هزینه های بالای سیستم جایگزین است.

ایوان گونزالس راجرز، یک قاضی منطقه ای ایالات متحده بر نبرد حقوقی تقریباً چهار ساله بین اپل و توسعه دهنده Fortnite Epic Games نظارت داشت. روز جمعه، او به شدت از استراتژی اپل برای تغییر قوانین اپ استور برای انطباق با قوانین ضد تراست انتقاد کرد.

راجرز در جریان یک جلسه استماع چند روزه در پرونده شکایت اپیک به اتهام عدم رعایت دستور اصلاح شده دادگاه به یکی از مدیران اپل گفت: «به نظر من هدف شما حفظ مدل کسب و کار و درآمد گذشته شما بوده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل اکنون به همه برنامه‌ها در ایالات متحده اجازه می‌دهد تا پیوندی به وب‌سایت پرداخت درون‌برنامه ترجیحی خود برای پردازش پرداخت‌های خرید درون‌برنامه‌ای اضافه کنند. اخیراً، از حدود 65000 توسعه دهنده اپ استور، تنها 38 درخواست برای استفاده از درگاه پرداخت خارجی به اپل ارسال شده است.

حال این سوال پیش می آید که دلیل عدم تمایل توسعه دهندگان به استفاده از روش های پرداخت غیر از اپ استور چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که اپل از توسعه دهندگانی که قصد دارند کاربران را به درگاه های پرداخت خارجی هدایت کنند، 27 درصد کمیسیون دریافت می کند. اگر کارمزد پردازش پرداخت را در نظر بگیریم، حتی از کمیسیون 30 درصدی سیستم پرداخت داخلی اپ استور نیز بیشتر خواهد بود.