در اقدامی غیرمنتظره، وب‌سایت سامسونگ به‌طور تصادفی اطلاعات مربوط به دو گوشی جدید میان‌رده این شرکت، گلکسی A35 و گلکسی A55 را منتشر کرد. این اتفاق، شایعات مربوط به رونمایی قریب‌الوقوع این دو گوشی سامسونگ را قوت بخشید و شور و هیجان را در بین طرفداران سامسونگ به اوج خود رساند.

با مراجعه به صفحه پشتیبانی گوشی گلکسی A55 و A35 در وب‌سایت سامسونگ به زبان پرتقالی، با اطلاعات کمی در مورد این دو گوشی جدید مواجه می‌شویم. جزئیات فنی و مشخصات کلیدی این گوشی‌ها در این صفحات به طور کامل شرح داده نشده و تنها به ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی 128 و 256 گیگابایتی گلکسی A55 اشاره شده است.

سامسونگ به‌طور رسمی شناسه مدل‌های اروپایی گوشی‌های گلکسی A55 و A35 را به‌ترتیب SM-A556B و SM-A356B اعلام کرد. حرف “B” در انتهای این شناسه‌ها نشان‌دهنده‌ی نسخه‌ی اروپایی این گوشی‌ها است.

همچنین، وجود حرف “DS” در برخی از این شناسه‌ها، مانند SM-A556BDS، نشان‌دهنده‌ی پشتیبانی آن مدل از دو سیم‌کارت (Dual SIM) است.

مشخصات فنی فاش‌شده

اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت سامسونگ همانطور که قبلا در مقاله “تصاویر رسمی و مشخصات گوشی سامسونگ Galaxy A55 لو رفت” گفته بودیم، جزئیات جالبی از مشخصات فنی این دو گوشی میان‌رده را به نمایش می‌گذارد. بر اساس این اطلاعات، گوشی A55 سامسونگ از یک نمایشگر 6.5 اینچی Super AMOLED با وضوح Full HD+ و رفرش ریت 120 هرتز بهره خواهد برد. این گوشی همچنین مجهز به یک پردازنده 8 هسته‌ای، 8 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی و باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی خواهد بود.

از سوی دیگر، گوشی گلکسی A35 با نمایشگر 6.6 اینچی Super AMOLED با وضوح Full HD+ و رفرش ریت 90 هرتز، پردازنده 8 هسته‌ای، 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی و باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی به بازار عرضه خواهد شد.

با این مشخصات هر دوی این گوشی میان‌رده پس از معرفی و ورود می‌توانند در لیست بهترین گوشی های موبایل بازار ایران قرار بگیرند.

انتظارات و پیش‌بینی‌ها

با توجه به مشخصات فنی فاش‌شده، می‌توان انتظار داشت که گوشی A55 و A35 به عنوان دو میان‌رده قدرتمند و جذاب، در بازار گوشی‌های هوشمند خوش بدرخشند. دوربین‌های باکیفیت، نمایشگرهای با وضوح بالا و باتری‌های قدرتمند، از جمله ویژگی‌هایی هستند که این دو گوشی را به انتخابی ایده‌آل برای کاربران تبدیل می‌کنند.

هنوز تاریخ دقیق رونمایی از گلکسی A35 و A55 توسط سامسونگ به‌طور رسمی اعلام نشده است. با این حال، انتظار می‌رود که این دو گوشی در اواخر اسفندماه 1402 یا اوایل فروردین‌ماه 1403 رونمایی و به بازار عرضه شوند. همچنین در مورد قیمت این دو گوشی نیز می‌توان حدس زد با توجه به قیمت‌گذاری سامسونگ روی محصولاتی نظیر گوشی A15 که هم قیمت مدل سال پیش یعنی A14 سامسونگ است، باید قیمت گوشی A55 سامسونگ حدود 449 دلار و قیمت گوشی A35 سامسونگ حدود 249 دلار در مدل پایه باشد.