کوالکام چند روز پیش تراشه اسنپدراگون 4 نسل 2 را معرفی کرد و حالا اولین گوشی مجهز به آن معرفی شده است: ردمی نوت 12 آر. این گوشی به دوربین 50 مگاپیکسلی و نمایشگر 90 هرتزی مجهز شده است.

گوشی جدید Redmi تفاوت چندانی با گوشی تازه معرفی شده Redmi 12 ندارد، اما با یک تراشه متفاوت روبرو هستیم.

مشخصات و قیمت Redmi Note 12R

این گوشی هوشمند Redmi مجهز به صفحه نمایش ۶.۷۹ اینچی IPS LCD با وضوح Full HD+ و نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز است که در بالای آن یک سوراخ پانچ برای قرار دادن دوربین ۵ مگاپیکسلی تعبیه شده است. در پنل پشتی این دستگاه یک دوربین اصلی دوگانه با سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو قرار دارد.

Redmi Note 12R در نسخه های مختلف با 4/6/8 گیگابایت رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی به فروش می رسد که البته امکان استفاده از کارت حافظه نیز وجود دارد. نسخه پایه این دستگاه 140 دلار قیمت دارد و نسخه برتر با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 248 دلار به فروش می رسد.

آخرین گوشی Redmi از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ 18 واتی تغذیه می کند. همچنین این دستگاه به صورت پیش فرض مجهز به سیستم عامل اندروید 13 با رابط کاربری MIUI 14 می باشد.

در حال حاضر نمی دانیم که آیا شیائومی این گوشی را به طور انحصاری در بازار چین عرضه خواهد کرد یا کاربران در کشورهای دیگر به آن دسترسی خواهند داشت.