مرحله اول: برنامه WhatsApp را اجرا کنید، سپس از صفحه چت، روی New Group در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

مرحله دوم: در این قسمت باید یکی از مخاطبین را برای افزودن به عنوان عضو گروه انتخاب کنید. می توانید با یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود هماهنگ کنید تا حساب کاربری خود را به گروه اضافه کنند. البته پس از ایجاد گروه این مخاطب را حذف می کنید، پس نگران خصوصی بودن آن نباشید.

سطح سومنام گروه را هر چه می خواهید بگذارید. می توانید آن را به عنوان پیام های ذخیره شده مانند تلگرام ذخیره کنید.

مرحله چهارم: اکنون در صفحه چت گروهی روی نام گروه کلیک کنید تا وارد قسمت تنظیمات گروه شوید و فقط روی عضو اضافه شده کلیک کنید تا گروه ایجاد شود و با انتخاب گزینه Remove from group مراحل را کامل کنید و با حذف این کاربر خصوصی خود را حذف کنید. شما باید پیام های خود را در آن ذخیره کنید.

به این ترتیب می‌توانید در آینده همه فایل‌ها را با یک حساب کاربری دیگر به اشتراک بگذارید.

از طریق لینک برای خود در واتس اپ پیام ارسال کنید

در این روش که کمی قدیمی است می توانید با استفاده از لینک حساب کاربری خود برای خود پیام ارسال کنید.

بنابراین، صفحه چت را با یکی از مخاطبان خود باز کنید و در قسمت پیام ابتدا https/:wa.me/98 را تایپ کنید و سپس شماره تلفن حساب واتساپ خود را بدون صفر تایپ کنید. به عنوان مثال، پیوند باید چیزی شبیه به مثال زیر باشد:

اکنون پیام را در این صفحه چت ارسال کنید و خواهید دید که لینک فعال شده است. اکنون روی لینک کلیک کنید تا به صفحه چت خصوصی واتس اپ منتقل شود و می توانید پیام های خود را ذخیره کنید.

همچنین اگر شماره تلفن خود را در مخاطبین ذخیره نکرده اید، می توانید با زدن گزینه افزودن شماره را به مخاطبین اضافه کنید.

نتیجه

امکان ارسال پیام برای خود در واتس اپ به شکلی که اکثر کاربران فکر می کنند مانند پیام های ذخیره شده تلگرام است، امکان پذیر نیست. اما با ترفندهای ساده ای مانند ذخیره شماره خود در مخاطبین، می توانید ویژگی مشابهی را برای خود ایجاد کنید و در واتس اپ به یکدیگر پیام ارسال کنید.