وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از فیلتر شدن هیچ سایت علمی در ایران خبر داد. زیرا چنین چیزی در ذهن حکومت جمهوری اسلامی نیست.

به گزارش تسنیم، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات ظهر امروز در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در پاسخ به کاربران فیلترینگ سایت های علمی اظهار داشت: هیچ سایت علمی در جمهوری اسلامی فیلتر نمی شود و این مطابق با دولت و دولت است. نظام جمهوری اسلامی نباید هیچ موضوع علمی را قطع کند.

وی همچنین در پاسخ به گلایه یکی از کاربران مبنی بر فیلترینگ اینترنت توضیح داد: این وزارتخانه هیچ تصمیمی در مورد محدودیت های اعمال شده برای برخی سرویس ها و پلتفرم های پرطرفدار خارجی نداشته است. زیرا این امر بر عهده کارکنان بالادستی است.»

زارع پور در خصوص پدیده حکمرانی دیجیتال نیز گفت: کشوری که بسترهای دیجیتال و اقتدار خود را نداشته باشد در حکمرانی نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

در همین زمینه وزیر ارتباطات با اشاره به تصویب دو قانون مهم در حوزه خدمات دیجیتال (DSA) و بازارهای دیجیتال (DMA) در اتحادیه اروپا، ادامه داد: قانون خدمات دیجیتال یا DSA (قانون خدمات دیجیتال) )، در هر شبکه اجتماعی با بیش از 40 میلیون کاربر، موتورهای جستجو و بازارهای آنلاین که در اتحادیه اروپا تجارت می کنند، کنترل می کند.

به گفته وزیر ارتباطات، DSA با ایجاد یک استاندارد جدید منحصر به فرد برای پلتفرم های آنلاین که شرکت هایی مانند گوگل، متا (فیس بوک) و توییتر را در قبال محتوای غیرقانونی و مضر مسئول می داند، قصد دارد از کاربران اینترنت محافظت کند. علاوه بر این، DSA پلتفرم‌های آنلاین را مجبور می‌کند تا نحوه عملکرد الگوریتم‌های خود را به اشتراک بگذارند و فرآیندهایی را برای حذف سریع کالاها و محتوای غیرقانونی و مقابله با کاربرانی که اطلاعات نادرست منتشر می‌کنند، تعریف کنند.

وزیر ارتباطات و سایر مقامات کشوری پس از حدود ده ماه محدودیت اینترنت و فیلتر شدن پلتفرم‌های پرطرفدار خارجی مانند اینستاگرام، تلگرام و واتس‌اپ، تنها شرط رفع فیلتر این پلتفرم‌ها را ایجاد نمایندگی در ایران می‌دانند. قوانین ایران را رعایت کنید

ناگفته نماند که وزیر ارتباطات در متن خبر منتشر شده از سوی خبرگزاری تسنیم به این نکته اشاره کرده است که هر پلتفرمی که بیش از یک میلیون کاربر دارد باید در ایران نماینده داشته باشد اما این قسمت از متن خبر پس از یک روز حذف شد. چند دقیقه.