رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال قانون جدیدی را پیشنهاد کرده است که می‌تواند قفل تلفن‌های همراه را برای کاربران آسان‌تر کند. این مقررات ارائه دهندگان خدمات تلفن همراه را ملزم می کند که تلفن های کاربران را قفل کنند 60 روز بعد از فعال سازی باز کنید.

تلفن های همراه خریداری شده از اپراتورها معمولا قفل می شوند تا زمانی که قرارداد آنها به پایان برسد یا هزینه تلفن پرداخت شود. علیرغم پیشرفت‌هایی که در طول سال‌ها انجام شده است (باز کردن قفل تلفن تا همین اواخر غیرقانونی بود)، هنوز برای همه کاربران مشخص نیست که چه زمانی و چگونه می‌توانند قفل گوشی خود را باز کنند و از خدمات شرکت مخابراتی یا کشور خود استفاده کنند.

قانون جدید FCC در قفل تلفن

طبق قوانین FCC، کاربرانی که می خواهند قفل گوشی خود را باز کنند باید با ارائه دهنده خدمات تلفن همراه خود تماس بگیرند تا بدانند چه زمانی و چگونه می توانند قفل گوشی خود را باز کنند. برای انجام این کار، کاربران همچنین باید در وضعیت خوبی با ارائه دهنده خدمات تلفن همراه خود باشند، به این معنی که تلفن آنها باید بدون بدهی باشد و تمام خدمات خود را پرداخت کرده باشند.

FCC در بیانیه مطبوعاتی خود گفت که این قوانین به مصرف کنندگان انعطاف پذیری بیشتری می دهد. جسیکا روزنورسل رئیس FCC در این بیانیه می گوید:

«شفافیت و ثبات به رقابت واقعی کمک می کند. به همین دلیل قوانین شفاف و سراسری را برای قفل کردن تلفن های همراه پیشنهاد کرده ایم. وقتی تلفنی می‌خرید، باید این آزادی را داشته باشید که در هر زمانی اپراتور را تغییر دهید.»

در حال حاضر جزئیات کمی در مورد این قانون وجود دارد. FCC در بیانیه خود همچنین اشاره می کند که جلسه ای در 18 جولای برای رای گیری در مورد قوانین پیشنهادی برگزار می شود.

پس از جلسه استماع، FCC نظراتی را در مورد قوانین پیشنهادی، از جمله اینکه آیا آنها باید در قراردادهای فعلی یا آینده اعمال شوند و اینکه آیا این قانون می تواند برای اپراتورهای کوچکتر و ارائه دهندگان تلفن همراه مفید باشد، بررسی خواهد کرد.