سامسونگ در حال آماده شدن برای رونمایی از نسل جدید گوشی های تاشو خود است و تا کنون اطلاعیه های زیادی در مورد آن ها منتشر شده است. حالا شایعه ای جدید می گوید که سامسونگ می خواهد قیمت گلکسی زد فولد 5 را نسبت به نسل قبلی کاهش دهد.

گلکسی زد فولد 5 احتمالاً تغییر چندانی نسبت به مدل قبلی خود نخواهد داشت، اما با ورود شرکت‌های جدید به بازار گوشی‌های تاشو، ممکن است سامسونگ تصمیم بگیرد قیمت آن را کاهش دهد.

احتمال افت قیمت گلکسی زد فولد 5

بر اساس گزارش امروز، سامسونگ قیمت گلکسی زد فولد 5 را 100 دلار نسبت به نسل قبلی خود کاهش داده است، بنابراین گوشی تاشوی آینده سامسونگ با قیمت پایه 1699 دلار روانه بازار خواهد شد.

اگر شایعات صحت داشته باشند، گلکسی زد فولد 5 به صفحه نمایش 7.6 اینچی AMOLED با وضوح QHD+ و صفحه نمایش 6.5 اینچی AMOLED خارجی با وضوح Full HD+ مجهز خواهد شد. نرخ تازه سازی هر دو پنل 120 هرتز خواهد بود.

این گوشی هوشمند از تراشه اسنپدراگون نسل 2 گلکسی بهره می برد و به 12 گیگابایت رم LPDDR5x و 1 ترابایت حافظه داخلی UFS 4.0 مجهز شده است. گلکسی زد فولد 5 همچنین به یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی مجهز خواهد شد. قرار است دوربین سلفی 4 مگاپیکسلی در زیر صفحه نمایش اصلی این دستگاه قرار گیرد.

از دیگر مشخصات احتمالی این دستگاه می توان به سیستم عامل اندروید 13 به صورت پیش فرض و باتری 4400 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد. این گوشی هوشمند در اواخر جولای (اوایل مرداد) به همراه محصولات دیگری مانند تبلت های سری گلکسی تب اس 9 و ساعت های هوشمند سری گلکسی واچ 6 وارد بازار می شود.

اگرچه گزارش امروز تنها یک شایعه است، اما با توجه به ورود شرکت های مختلف از جمله گوگل به بازار گوشی های تاشو، کاهش قیمت Galaxy Z Fold 5 منطقی به نظر می رسد.