دو کوان، مدیر پروژه‌های ارزهای دیجیتال TerraUSD و Luna که سال گذشته سقوط کرد و میلیاردها دلار سرمایه را از بین برد، اکنون ظاهراً در مونته‌نگرو زندگی می‌کند. چهار ماه زندان محکوم شده است. جرم او جعل اسناد رسمی است.

به گزارش بی بی سی، آقای کوان در ماه مارس هنگام تلاش برای سوار شدن به پروازی به مقصد دبی در فرودگاه پودگوریتسا در پایتخت مونته نگرو دستگیر شد. به طور مشخص “هان چونگ جون“، مدیر مالی سابق آزمایشگاه Terraform برای همین جنایت چهار ماه حبس محکوم شده است.

در بیانیه دادگاه آمده است که این حکم چهار ماهه شامل مدت زمانی است که آقای کوان و آقای هان از ماه مارس در بازداشت بوده اند. البته این دو نفر همچنان می توانند به این حکم اعتراض کنند. گفتنی است که آنها در اولین جلسه دادگاه در اردیبهشت ماه به بی گناهی خود اعتراف کردند.

پس از دستگیری این دو مرد، پلیس گفت که پاسپورت های جعلی کاستاریکا و بلژیک، چندین لپ تاپ و دستگاه های دیگر را در اختیار آنها قرار داده است.

مدیر پروژه TerraUSD در ایالات متحده و کره جنوبی نیز با اتهاماتی مواجه است

آقای کوان به دلیل افتادن دو توکن دیجیتالش آمریکا و کره جنوبی همچنین متهم در ماه فوریه، تنظیم کننده های ایالات متحده به او و شرکتش دستور دادند تا برنامه ریزی کنند کلاهبرداری چند میلیارد دلاری آنها در زمینه ارزهای دیجیتال متهم شدند. از دیگر اتهامات وی می توان به کلاهبرداری از اوراق بهادار، کلاهبرداری کالایی، کلاهبرداری رایانه ای و توطئه اشاره کرد.

سال گذشته، دادگاه کره جنوبی حکم بازداشت کوان و پنج نفر دیگر را در ارتباط با این پرونده صادر کرد. دادستان ها ادعا کردند که آزمایشگاه های Terraform قوانین بازار مالی را نقض کرده است. با این حال، مونته نگرو معاهده استرداد با آمریکا یا کره جنوبی ندارد.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که سقوط توکن های Luna و TerraUSD تاثیر منفی قابل توجهی بر وضعیت کلی بازار داشته است.