سیستم عامل ویندوز 10 مایکروسافت همچنان سهم عمده ای از بازار را در اختیار دارد. این نسخه از ویندوز از تاریخ 14 اکتبر 2025 (22 اکتبر 1404) دیگر پشتیبانی نخواهد شد و مایکروسافت بارها به کاربران توصیه کرده است که رایانه های شخصی خود را به ویندوز 11 ارتقا دهند تا به دریافت به روز رسانی های امنیتی مهم و ویژگی ها و عملکردهای جدید ادامه دهند.

مایکروسافت صفحه جدیدی را در وب سایت خود منتشر کرده است که به کاربران پایان پشتیبانی از ویندوز 10 را یادآوری می کند.

صفحه مذکور دارای بخشی به نام «آشنایی با ویندوز 11» است که به معرفی ویژگی های این نسخه از ویندوز و مقایسه بین ویندوز 10 و 11 می پردازد. الزامات سخت گیرانه مایکروسافت باعث شده بسیاری از کاربران نتوانند از ویندوز 11 استفاده کنند.

مایکروسافت در وب‌سایت خود، راهنمایی‌هایی را برای کاربران برای خرید رایانه شخصی جدید ارائه می‌دهد که شرایط لازم برای اجرای Windows 11 را برآورده می‌کند. این صفحه حاوی دستورالعمل‌های دقیقی است که به کاربران کمک می‌کند تا داده‌های خود را با استفاده از Windows Backup به دستگاه جدید منتقل کنند. همچنین یک بخش پرسش و پاسخ وجود دارد که به اکثر سوالات پاسخ می دهد.

بسیاری بر این باورند که مایکروسافت نباید در آینده نزدیک پشتیبانی از ویندوز 10 را متوقف کند. زیرا بیش از 40 درصد از کاربران هنوز از ویندوز 10 استفاده می کنند.