مایکروسافت سرانجام پس از اینکه برخی از دستگاه های ویندوز 10 به دلیل وجود اشکال در درایور اینتل سازگاری نداشتند، این مشکل را برطرف کرد. مشکل مذکور بیش از دو سال پیش ظاهر شد.

بسیاری از کاربران ویندوز نمی توانند ویندوز 10 خود را به 11 ارتقا دهند. زیرا آنها از سخت افزار قدیمی استفاده می کنند که ویندوز 11 از آن پشتیبانی نمی کند. برخی دیگر از کاربران به دلیل مشکلات و باگ های خاص از به روز رسانی منع شده اند. مایکروسافت اکنون یکی از این موانع ارتقا را حذف کرده است.

در سال 2021، مایکروسافت پس از کشف مشکلات سازگاری با برخی از نسخه‌های درایور فناوری صدای هوشمند اینتل (SST) با ویندوز 11، امکان ارتقا را برای برخی از کاربران ویندوز 10 غیرممکن کرد. این مشکل منجر به خرابی صفحه آبی مرگ (BSOD) شد مشتریان را تحت تأثیر قرار داد و مایکروسافت را مجبور کرد دستگاه ها را از دریافت هر نسخه از ویندوز 11 منع کند.

پس از دو سال، مایکروسافت صفحه Windows Health را به‌روزرسانی کرد و اشاره کرد که کاربران ویندوز 10 که تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته‌اند باید سیستم‌های خود را قبل از ارتقا به ویندوز 11 به نسخه‌های 10.29.00.5714 و 10.30 به‌روزرسانی کنند. به 00.5714 یا جدیدتر به‌روزرسانی کنید.

مایکروسافت توصیه می‌کند تا زمانی که درایورهای آسیب‌دیده را به‌روزرسانی نکنید، از دکمه Update Now یا ابزار ایجاد رسانه (MCT) برای نصب ویندوز 11 خودداری کنید.