ایسوس قصد دارد به زودی از کنسول بازی دستی جدید خود ROG ALLY X رونمایی کند، مدلی که بدون شک توجه علاقه مندان را به خود جلب خواهد کرد.

ایسوس در حال رونمایی از کنسول دستی جدید خود، ROG Ally X، در کامپیوتکس 2024 در تاریخ 4 ژوئن در تایوان است. شاید قبلاً از روی نام حدس زده باشید که این یک جانشین مستقیم برای مدل ساده نیست. همانطور که این شرکت قبلا تایید کرده بود، این یک به روز رسانی با بهبودهایی نسبت به نسخه قبلی است. اما این پیشرفت ها آن را کمی گران تر کرد.

به طور خاص، Asus ROG Ally X برای پیش‌سفارش در تایوان فهرست شده است. همانطور که لیست نشان می دهد، قیمت کنسول دستی جدید 25999 TWD است که به 800 دلار می رسد. در نگاهی به گذشته، یک دستگاه کنسول قابل حمل غیر X با AMD Ryzen Z1 Extreme بیش از ۷۰۰ دلار قیمت دارد. یعنی شاهد افزایش 100 دلاری قیمت هستیم.

طبق این لیست، Asus ROG Ally X به همراه Ryzen Z1 Extreme، یک APU بازی ممتاز، عرضه خواهد شد. این دستگاه دارای پردازنده معروف AMD Radeon 780M iGPU است که اساساً این دستگاه ها را قادر می سازد عملکرد خوبی در بازی ارائه دهند. این همان پردازنده ای است که نسخه رده بالای غیر X با آن عرضه شد.

ایسوس Ryzen Z1 Extreme را به 24 گیگابایت رم LPDDR5 مجهز کرده است. در مقایسه، غیر X ROG Ally دارای 16 گیگابایت رم بود. رم بیشتر در مدل جدید آن را برای بازی های سطح بالا قدرتمندتر می کند. همچنین شاهد ارتقای فضای ذخیره سازی در مدل جدیدتر هستیم زیرا با یک SSD 1 ترابایتی M.2 عرضه می شود.

یکی دیگر از ارتقاء غیر X قابل توجه باتری است. ROG Ally X جدید با 80 وات ساعت عرضه می شود که دو برابر ظرفیت نسخه معمولی است. این منجر به زمان طولانی تری می شود. با تمام این ارتقاها، افزایش قیمت 100 دلاری ارزشش را دارد. اما اگر از قبل نسخه غیر X را دارید، این یک ارتقا نیست.

اگر قصد دارید Asus ROG Ally X را انتخاب کنید، یک نکته را باید در نظر داشته باشید. هیچ درگاه XG Mobile وجود ندارد که نوع غیر X با آن عرضه شود. با استفاده از این پورت می توانید دستگاه را به یک ایستگاه داک کارت گرافیک سازگار متصل کنید.

همانطور که قبلا ذکر شد، پورت XG Mobile در ROG Ally X معمولی موجود است. به لطف آن، می توانید کنسول دستی را به یک کارت گرافیک دسکتاپ متصل کنید. با چنین تنظیماتی، می‌توانید عملکرد بازی بهتری داشته باشید که می‌تواند حتی با لپ‌تاپ‌های بازی سطح بالا همخوانی داشته باشد.

ایسوس ROG ALLY X در راه است

به جای درگاه XG Mobile، Asus ROG Ally X دارای یک پورت USB 4 است. حالا اینطور نیست که نتوانید از پورت USB 4 با داک GPU خارجی استفاده کنید. اما با راه حل خود ایسوس، سطح پهنای باند PCIe Gen 3 برابر با 63 گیگابیت بر ثانیه است. از سوی دیگر، با USB 4 حداکثر سرعت 40 گیگابیت در ثانیه را دریافت می کنید.

اگرچه ممکن است این تفاوت زیاد به نظر نرسد، اما محدودیت پهنای باند باعث کاهش عملکرد eGPU می شود. بنابراین اگر قصد دارید از دستگاه بازی دستی بعدی خود با یک GPU خارجی استفاده کنید، بهتر است از Asus ROG Ally غیر X استفاده کنید.

خبر دیگر اینکه ایسوس تایوان یکی از برندهای فعال در زمینه کامپیوتر و دستگاه های مرتبط می باشد. به تازگی این برند کیبورد گیمینگ ایسوس TX98 را معرفی کرده است که طراحی جذابی دارد.

TX98 دارای نورپردازی زنده RGB با 16.8 میلیون رنگ و فناوری Aura Sync است که می تواند از طریق نرم افزار Altron با جلوه های نوری از پیش تعیین شده مانند جریان اقیانوس، موج و شب پرستاره سفارشی شود.

برای دوام، این صفحه کلید از سوئیچ های مکانیکی نوری RGB با طول عمر 100 میلیون فشار استفاده می کند و از چرخش کامل کلید و ضد شبح برای ثبت دقیق کلید در طول جلسات بازی شدید پشتیبانی می کند. این مدل در دو گزینه سوئیچ ارائه می شود: قرمز برای زدن کلید خطی و آبی برای احساس تایپ لمسی با ضربه بالا.

TX98 با IP57 مقاوم در برابر آب و گرد و غبار برای مقاومت در برابر نشت و گرد و غبار ساخته شده است. همچنین از یک ساختار مهر و موم شده با لنت های جاذب صدا و ستون های اضافی برای به حداقل رساندن لرزش و سر و صدا استفاده می کند.

درپوش‌های کلید از پلاستیک ABS از طریق فرآیند قالب‌گیری تزریقی دو رنگ ساخته شده‌اند که طبق ادعای ایسوس دوام بیشتری نسبت به کلاهک‌های ABS سنتی دارد و تمیز کردن آن آسان‌تر است. TX98 به طور منحصربه‌فردی دارای پوشش بالایی قابل جابجایی است که امکان شخصی‌سازی آسان ظاهر صفحه‌کلید را فراهم می‌کند. علاوه بر این، کلیدهای ویژه ای برای کنترل چند رسانه ای و ترکیبی از کلیدهای عملکرد برای دسترسی سریع به اقدامات مورد نظر وجود دارد.

منبع

به این پست امتیاز دهید