گمانه زنی ها در مورد اینکه چه تغییراتی می توان برای جانشین کنسول Asus Rog Ally انتظار داشت آغاز شده است. همچنین گزارش هایی در مورد تاریخ عرضه نسل دوم ROG Ally وجود دارد که در حال حاضر به طور آزمایشی ROG Ally 2 یا مدل 2024 نامیده می شود.

به گزارش وب سایت کارت گرافیک، معاون ASUS هند در این رابطه می گوید:

ما به احتمال زیاد امسال نسل دوم (کنسول بازی دستی) را عرضه خواهیم کرد. ما همچنان ویژگی های ویندوز را حفظ خواهیم کرد، اما بیشتر بر روی بهبود تجربه بازی تمرکز خواهیم کرد.”

ایسوس ویژگی های مختلفی را برای Rog Ally 1 خود ارائه کرده است. از جمله پشتیبانی از AMD Fluid Motion Frames. با این حال، برخی از این دستگاه‌ها با اسلات کارت حافظه مشکل دارند که ایسوس به مشتریان در آمریکای شمالی اعلام کرده است که این مشکلات را برطرف خواهد کرد. بنابراین باید منتظر باشیم تا این شرکت دستگاه های جدید Rog Ally را در سال 2024 بدون مشکل کارت حافظه عرضه کند.

سخت افزار احتمالی برای Asus ROG Ally 2024

Asus ROG Ally 2 یا ROG Ally 2024 احتمالاً با APU های Ryzen Z1 و Ryzen Z1 Extreme عرضه می شود. این APU ها در ROG Ally نیز مورد استفاده قرار گرفتند.

انتظار می رود اطلاعات بیشتر در مورد ROG Ally 2024 ایسوس قبل از Computex 2024 فاش شود. این مراسم بین 4 و 7 ژوئن (15 تا 18 ژوئن) برگزار خواهد شد.

کنسول دستی ROG Ally در سال 2023 عرضه شد. در واقع این دستگاه برای رقابت با Steam Deck عرضه شد. این کنسول قابل حمل در دو نسخه AMD Ryzen Z1 و AMD Ryzen Z1 Extreme تولید شده است. هر دو نسخه دارای 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی هستند. این دستگاه با نرخ رفرش 120 هرتز و فناوری FreeSync تجربه خوبی را برای بازی های اکشن به گیمرها می دهد. باید منتظر ماند و دید نسخه بعدی این دستگاه چه قابلیت هایی خواهد داشت.