به گزارش زوم تک به نقل از ایلنا ، زمزه هایی از بازگشت طرح صیانت به صحن علنی مجلس شنیده می شود. دستور کار صحن علنی مجلس برای هفته جاری مشخص شده است. این دستور کار شامل طرح معروف به “صیانت” است که ابتدا به نام “طرح صیانت از فضای مجازی” شناخته می‌شد و سپس نام آن به “صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی” تغییر کرد. اما حامیان این طرح آن را طرح “حمایت از حقوق کاربران” یا “طرح تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی” معرفی می‌کنند. این طرح دوباره در دستورکار صحن علنی مجلس قرار گرفته است.

در هفته‌های اخیر، عدم تصویب و اجرای این قانون در مجلس یازدهم با انتقادات و چالش‌های فراوانی از سوی منتقدان سوپرانقلابی قالیباف همراه بود. اما اکنون به نظر می‌رسد که قالیباف در آخرین روزهای مجلس یازدهم در برابر اصرارهای جبهه پایداری و سایر حامیان این طرح قرار گرفته و آن را پذیرفته است تا در دستورکار صحن علنی قرار بگیرد.

چندی قبل، جلال رشیدی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره احتمال بررسی مجدد طرح صیانت در مجلس صحبت کرده بود. وی اظهار داشت: “طرح صیانت علنا از دستور کار مجلس خارج شد، اما زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که برخی در تلاش هستند هفته آخر مجلس این طرح مورد بررسی قرار گیرد.” وی همچنین ابراز نگرانی کرده و گفت: “امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد زیرا سر منافع مردم معامله کردن با جریانی خاص قطعاً به ضرر آن اشخاص خواهد بود.”

رشیدی کوچی در مورد آیا طرح دوباره این مساله امنیت روانی مردم را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، اظهار نظر کرده و گفت: “امنیت روانی مردم که خیلی وقت است تحت‌الشعاع قرار گرفته است، من امروز هم در صحن مجلس گفتم تکرار مسیرهای غلط گذشته نتایجش هم غلط است، منتها قدری شدیدتر و پرهزینه‌تر.”

وی همچنین در پاسخ به سوالیدر مورد اینکه آیا این معامله به کسب کرسی ریاست آقای قالیباف در مجلس دوازدهم مربوط است، طعنه زده و گفت: “بله، احتمالاً همین است.”

به نظر می‌رسد که طعنه‌ها و کنایه‌ها و زمزمه‌های مجازی در آخرین روزهای عمر مجلس یازدهم واقعیتی را به خود گرفته‌اند. در این باره، رییس کنونی مجلس به منظور کسب رضایت و نظر مثبت جبهه پایداری و یاران این گروه سیاسی پذیرفته است که طرح صیانت به دستورکار بازگردد. این اقدام ممکن است سررشته اتصال و ائتلاف شکل گرفته در انتخابات مجلس دوازدهم را مستحکم‌تر کند.

در مورد طرح صیانت بیشتر بخوانید :

هفت اشکال اساسی در طرح صیانت از کاربران فضای مجازی به زبان ساده