آنطور که سایت خبری مشرق گزارش کرده است، مدیرعامل پیام‌رسان سروش پلاس به علت فراهم کردن بستر انتشار محتوای غیراخلاقی در فضای مجازی بازداشت شده‌است. یکی از مدیران سابق سروش با انتشار پستی اعلام کرد به زودی سروش پلاس بیانیه‌ای در این رابطه منتشر خواهد کرد.

ادعای مطرح شده درباره بازداشت مدیرعامل سروش پلاس حاکی از آن است این بازداشت به علت فراهم کردن بستر انتشار محتوای غیراخلاقی در فضای مجازی و پس از عدم‌توجه به تذکرات و مکاتبات نهادهای نظارتی و قضایی، صورت گرفته است.

وزارت ارتباطات در پاسخ به پیگیری‌های دیجیاتو نسبت به این خبر ابراز بی اطلاعی و اعلام کرد پیگیر آن هستند. همچنین تیم سروش پلاس تاکنون به پیگیری‌های دیجیاتو پاسخی نداده است. «عباس عسکری» یکی از مدیران سابق سروش در پلتفرم X (توییتر سابق) اعلام کرد به زودی بیانیه‌ای از سوی سروش پلاس در این باره منتشر خواهد شد.

پیام‌رسان سروش از سال 1394 با انتشار نسخه آزمایشی آغاز به کار کرد. بعد از عرضه رسمی در سال 1395، صداوسیما روی آن سرمایه‌گذاری کرد. چند سال بعد یک پیام‌رسان دیگر با نام سروش پلاس نیز راه‌اندازی شد که اظهارات ضد و نقیضی درباره مالکیت صداوسیما نبست به آن وجود داشت. «مرتضی رحیمی» که سروش پلاس را راه‌اندازی کرده بود در مصاحبه‌ای با دیجیاتو رسماً اعلام کرد این اپلیکیشن کاملاً مستقل از صداوسیماست.

اما در اواخر سال 1398 پس از آنکه سازمان صدا و سیما مالکیت سروش را به مزایده گذاشت، «جعفر خورشاد»، رئیس هیات مدیره کنونی پیام‌ رسان سروش در گفتگو با دیجیاتو اعلام کرد یجاد فاصله بین سروش پلاس و صداوسیما، شاید یک راهبرد از سوی مدیران سروش پلاس در آن زمان بوده است: «نام پلاس، نشان می‌دهد که این پیام رسان هم زیرمجموعه سروش است و اکنون هم این مزایده برای کل مجموعه پیام رسان سروش است.»

البته هیچگاه سرنوشت مزایده سروش مشخص نشد و در این سال‌ها سروش پلاس به فعالیت خود ادامه داد. این پلتفرم جزو معدود پیام‌رسان‌هایی است که در طرح اتصال پیام‌رسان‌های بومی به یکدیگر، که از سوی وزارت ارتباطات اجرایی شد، شرکت نکرد.