در بیمارستان، پزشکان در تلاش بودند میکروارگانیسم آلوده‌کننده را شناسایی کنند. وقتی آن‌ها میکروارگانیسم‌های موجود در نمونه‌های زخم بیمار را بررسی کردند، متوجه میکروب ناشناخته‌ای شبیه استرپتوکوک شدند. استرپتوکوک جنسی از باکتری‌های گرم مثبت است که به مننژیت، گلودرد استرپتوکوکی، ذات‌الریه باکتریایی و بیماری چشم صورتی و بسیاری از بیماری‌های دیگر ارتباط دارد.

وقتی پژوهشگران بخش‌هایی از ژنوم باکتری را توالی‌یابی کردند، با هیچ سویه شناخته‌شده‌ای مطابقت نداشت و میکروبی بود که دانشمندان قبلا به‌طور رسمی آن را ثبت نکرده بودند.

بررسی‌های بیشتر نشان داد باکتری مذکور به جنس دیگری از باکتری‌های گرم مثبت به نام گلوبیکاتلا (Globicatella) تعلق دارد. توالی‌یابی کل ژنوم باکتری نشان داد که با سویه‌های مرتبط دیگری مانند G. sulfidfaciens حدود ۲۰ درصد فرق دارد. این امر نشانگر گونه متمایزی بود که قبلاً توصیف نشده بود.

ازآن‌جا که G. sulfidfaciens دربرابر چند نوع آنتی‌بیوتیک مقاوم است، ریشه‌کن کردن آن از بدن می‌تواند دشوار باشد. خوشبختانه سویه جدید کشف‌شده در بریتانیا حداقل به برخی از آنتی‌بیوتیک‌ها به خوبی پاسخ داد، اما این داستان هشداری برای عموم است.

گزارش جدید بر نقش گربه‌ها به‌عنوان مخزن گونه‌های باکتری ناشناخته که می‌توانند برای انسان بیماری‌زا باشند، تأکید می‌کند.

گربه‌ها همچون همه حیوانات، می‌توانند حامل پاتوژن‌های خطرناکی باشند. این وقعیت که آن‌ها همچنین دندان‌ها و چنگال‌های تیز دارند، به این معنا است که می‌توانند میکروب‌های خطرناک را به عمق پوست شما برسانند. اگر گاز گرفتگی یا خراش روی مفصل رخ دهد، رساندن دارو به آن می‌تواند دشوار باشد.

این مطالعه موردی در مجله‌ی Emerging Infectious Diseases منتشر شده است.