ویندوز به شما امکان می دهد از چندین حساب کاربری در یک رایانه استفاده کنید. بنابراین می توانید هر زمان که نیاز داشتید این حساب ها را ایجاد کرده و بین آنها جابه جا شوید. حتی می توانید عملکرد سایر حساب های کاربری را محدود کرده و از ایجاد تغییرات در آنها جلوگیری کنید. با این حال، برخی از کاربران نمی توانند به حساب دیگری در رایانه خود سوئیچ کنند زیرا گزینه Switch User در صفحه ورود به سیستم ویندوز یا منوی Start وجود ندارد.

مشکل در گزینه سوئیچ کاربر

علت اصلی این مشکل پیکربندی نادرست Group Policy یا تنظیمات رجیستری، به روز رسانی باگ ویندوز، یا یک حساب کاربری غیرفعال است. ما به پنج راه برای رفع این مشکل آزاردهنده در ویندوز خواهیم پرداخت.

GROUP RULE EDITOR را پیکربندی کنید

کاربران Windows Pro، Enterprise و Education دارای یک ویرایشگر خط مشی گروه داخلی هستند. اگر خط‌مشی تعویض سریع کاربر به درستی پیکربندی نشده باشد، نمی‌توانید کاربران را در ویندوز تغییر دهید. بنابراین، شما باید این خط مشی را با استفاده از ویرایشگر Group Policy بازنشانی کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

مرحله 1: کلید Windows را فشار دهید تا منوی Start باز شود، gpedit.msc را در نوار جستجو تایپ کنید و Enter را فشار دهید.

مرحله 2: در پنجره Group Policy Editor، روی Computer Configuration از پنجره سمت راست کلیک کنید.

مرحله 3: روی گزینه Administrative Templates کلیک کنید.

مرحله چهارم: در مرحله بعد بر روی گزینه System کلیک کنید.

مرحله 5: پوشه Logon Policy را در قسمت System پیدا کنید و برای باز کردن آن دوبار کلیک کنید.

مرحله 6: قانون “مخفی کردن نقاط ورودی برای تعویض سریع کاربر” را پیدا کنید و روی آن دوبار کلیک کنید تا ویژگی های آن باز شود.

مرحله 7: دکمه رادیویی Not Configured را برای تغییر پیکربندی قانون انتخاب کنید. روی دکمه Apply کلیک کنید و سپس روی دکمه OK کلیک کنید.

مرحله 8: ویرایشگر Group Policy را ببندید و کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید تا تغییرات اعمال شوند.

رجیستری ویندوز را اصلاح کنید

کاربران Windows Home به ویرایشگر Group Policy دسترسی ندارند. بنابراین، شما باید به صورت دستی رجیستری ویندوز را تغییر دهید تا گزینه سوئیچ کاربر به حالت کار بازگردد. اما قبل از انجام این کار، یک نسخه پشتیبان دستی از رجیستری ایجاد کنید و آن را در یک درایو USB ذخیره کنید. سپس مراحل زیر را تکرار کنید:

مرحله 1: کلید Windows را فشار دهید تا منوی Start اجرا شود، رجیستری را در نوار جستجو تایپ کنید و Enter را فشار دهید.

مرحله 2: به نوار آدرس بالا بروید، مسیر زیر را تایپ کنید و Enter را فشار دهید:

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesSystem

مرحله 3: مقدار رجیستری HideFastUserSwitching را پیدا کنید. اگر وجود نداشت، روی صفحه کلیک راست کرده و روی New کلیک کنید. سپس بر روی گزینه مقدار DWORD (32 بیتی) کلیک کنید.

مرحله 4: مقدار جدید DWORD (32 بیتی) را HideFastUserSwitching نامگذاری کنید و روی آن دوبار کلیک کنید.

مرحله 5: داده های مقدار را روی 0 تنظیم کنید و روی دکمه OK کلیک کنید.

مرحله 6: ویرایشگر رجیستری را ببندید و سیستم خود را مجددا راه اندازی کنید تا تغییرات اعمال شوند.

فعال سازی اکانت های غیر فعال

اگر سایر حساب‌های کاربری در سیستم شما غیرفعال باشند، در صفحه ورود ظاهر نمی‌شوند. حساب‌های کاربری غیرفعال را در کنترل پنل یا برنامه تنظیمات نخواهید دید. بنابراین، شما باید تمام حساب های غیرفعال سیستم خود را با استفاده از PowerShell فعال کنید. مراحل زیر را تکرار کنید:

مرحله 1: کلید Windows را فشار دهید تا منوی Start باز شود، PowerShell را در نوار جستجو تایپ کنید و روی Run as administrator کلیک کنید.

مرحله 2: پنجره User Account Control ظاهر می شود. روی دکمه Yes کلیک کنید تا PowerShell با حقوق مدیریت باز شود.

مرحله 3: دستور زیر را تایپ کرده و Enter را فشار دهید:

Get-Localuser

مرحله 4: لیستی از تمام حساب های کاربری موجود در سیستم خود را به همراه وضعیت فعلی آنها (فعال یا غیرفعال) مشاهده خواهید کرد. دستور فعال سازی حساب کاربری غیرفعال به صورت زیر است:

نام کاربری خالص /active:yes

مرحله 5: نام کاربری موجود در کد بالا را با نام حساب های کاربری غیرفعال در رایانه خود جایگزین کنید. در مورد ما، دستور به شرح زیر است:

کاربر خالص aaa /active:yes

مرحله 5: اگر چندین حساب غیرفعال وجود دارد، از دستور بالا برای فعال کردن سایر حساب های غیرفعال استفاده کنید.

مرحله 6: در نهایت رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید تا تغییرات اعمال شوند.

به روز رسانی اخیر ویندوز را حذف کنید

به روز رسانی ویندوز می تواند عملکرد رایانه شما را مختل کند. اگر بعد از نصب آخرین آپدیت ویندوز متوجه شدید که گزینه switch user از بین رفته است، باید به روز رسانی را به عقب برگردانید. اینگونه است:

مرحله 1: Windows + I را فشار دهید تا برنامه تنظیمات راه اندازی شود. روی نماد Windows Update در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.

مرحله ۲: روی گزینه update history کلیک کنید.

مرحله 3: به تب تنظیمات مربوطه بروید. بر روی گزینه Uninstall updates کلیک کنید.

مرحله 4: آخرین به روز رسانی نصب شده را در لیست پیدا کنید و روی دکمه Uninstall کلیک کنید.

مرحله 5: ویندوز تصمیم شما برای حذف به‌روزرسانی را مجدداً تأیید می‌کند. روی دکمه Uninstall کلیک کنید.

مرحله 6: برنامه تنظیمات را ببندید.

از SYSTEM RESTORE استفاده کنید

اگر با حذف Windows Updates مشکل گزینه No Switch User برطرف نشد، می توانید از ابزار System Restore استفاده کنید. هر بار که برنامه یا درایور جدیدی را روی رایانه خود نصب می کنید، ویندوز به طور دوره ای یک نقطه بازیابی سیستم ایجاد می کند. وقتی همه چیز خوب کار می کند، این به شما کمک می کند به نقطه بازیابی قدیمی بازگردید. مراحل زیر را تکرار کنید:

مرحله 1: کلید Windows را فشار دهید تا منوی Start اجرا شود، rstrui را در نوار جستجو تایپ کنید و Enter را فشار دهید.

مرحله 2: روی دکمه Next کلیک کنید.

مرحله 3: System Restore تمام نقاط بازیابی را در رایانه شما فهرست می کند. برای انتخاب یک نقطه بازیابی کلیک کنید و روی دکمه “Scan for Affected Programs” کلیک کنید.

مرحله 4: این ابزار تمام برنامه هایی را که در صورت استفاده از این نقطه بازیابی حذف می کند فهرست می کند. همه برنامه ها را بررسی کنید و سپس روی دکمه Close کلیک کنید.

مرحله 5: روی دکمه Next کلیک کنید.

مرحله 6: روی دکمه Finish کلیک کنید تا بازیابی سیستم شروع شود. رایانه شما مجدداً راه اندازی می شود تا نقطه بازیابی اعمال شود و بارگیری در دسکتاپ مدتی طول می کشد.

تعویض بدون دردسر حساب های کاربری

اگر گزینه “Switch User” در صفحه ورود به سیستم ویندوز وجود ندارد، باید با تنها حساب کاربری موجود وارد شوید. با استفاده از ویرایشگر خط مشی گروه یا رجیستری ویندوز، خط‌مشی‌های تعویض سریع کاربر را به پیکربندی اصلی خود بازگردانید. سپس هر حساب کاربری غیرفعال شده را مجدداً فعال کنید و برای رفع مشکل، به روز رسانی متخلف ویندوز را حذف کنید.

به این پست امتیاز دهید