صحت‌سنجی‌ها را برای اطلاعات دانشجویی، معدل، نمرات و تراز مالی هم انجام دهید و در هر مرحله گزینه ثبت را انتخاب کنید تا تغییراتتان اعمال شود.

صحت‌سنجی فرایندی زمان‌بر بوده و شاید بهتر باشد یکی دو روز پیش از انتخاب واحد وارد سامانه شوید و این فرایندها را انجام دهید، چون انتخاب واحد فقط پس از تکمیل صحت‌سنجی قابل انجام است.

انتخاب واحد در سایت بوستان

از منوی سمت راست گزینه امور آموزش را انتخاب کنید. سپس روی دروس رشته کلیک کنید. در این بخش شما می‌توانید تمامی دروس رشته خود را به همراه دروس ارائه‌شده در نیم‌سال مشاهده کنید. توجه کنید که درس‌هایی که انتخاب می‌کنید مربوط به نیم‌سال خودتان باشد و همراه با چارت درسی پیش بروید.

درس‌های ارائه‌شده با شماره و نوع درس که شامل اختصاصی و عمومی و اختیاری است و با مشخص شدن پیش‌نیاز بودن و کد آن‌ها برایتان قابل مشاهده است.

در مورد واحدهایی که پیش‌نیاز دارند، فقط پس از گذراندن پیش‌نیاز می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. اما اگر دانشجوی ترم آخر باشید و همه واحدها را گذرانده باشید، می‌توانید یک درس را با پیش‌نیازش انتخاب کنید و آن‌ها را هم‌نیاز کنید.

در بازه زمانی مشخص انتخاب واحد در این بخش برای شما فعال می‌شود. روی گزینه انتخاب واحد کلیک کنید. در صفحه‌ای که مشاهده می‌کنید اگر تمام موارد تیک داشته باشند یعنی تأیید شده‌اند و شما مجاز به انتخاب واحد هستید. اما در غیر این صورت نمی‌توانید انتخاب واحد کنید. در این شرایط باید گزینه تیکت و پشتیبانی را انتخاب کنید تا واحد آموزش شرایط شما را بررسی و انتخاب واحد را برایتان فعال کند.

پس از انتخاب گزینه انتخاب واحد ابتدا در صفحه‌ای باید اطلاعات تحصیلی خود را تأیید و شرایط تحصیلی خود را با توجه به گزینه‌ها مشخص کنید.