بنچمارک‌های گرافیکی به‌وضوح نشان می‌دهند Snapdragon 8 Gen 3 توانسته است پیشرفت نسلی قابل‌توجهی نسبت‌به Snapdragon 8 Gen 2 تجربه کند.

گرافیک اسنپدراگون جدید حتی از A17 Pro نیز قوی‌تر است و تفاوت بین دو تراشه در آزمون Wildlife Extreme و Solar Bay (رهگیری پرتو) به‌ترتیب به ۳۲ درصد و ۳۷ درصد می‌رسد.

کوالکام به هنگام رونمایی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ گفت این سیستم-روی-چیپ در زمینه‌ی رهگیری پرتو تا ۵۰ درصد بهتر از نسل قبل است؛ با این‌حال بررسی‌های مستقل نشان می‌دهد پیشرفت به ۵۸ درصد رسیده است.

پیشرفت گرافیکی در نگاه اول چشمگیر است، اما نباید فراموش کنیم که بحث عملکرد پایدار نیز اهمیت زیادی دارد و پردازنده‌های کوالکام در چند نسل اخیر در زمینه‌ی عملکرد پایدار درخشان ظاهر نشده‌اند. کارشناسان می‌گویند که احتمالاً این مشکل را در اسنپدراگون ۸ نسل ۳ نیز خواهیم دید، اما کمتر از نسل‌های قبل.

در آزمون‌های Android Authority عملکرد اسنپدراگون ۸ نسل ۳ پس از ۹ دقیقه، به کمتر از نصف عملکرد اولیه رسید. آزمون Wildlife Stress Test سنگین‌تر از اکثر بازی‌ها است، اما این عملکرد به وضوح نشان می‌دهد که گیمرها باید به دمای گوشی اهمیت زیادی بدهند.

آنچه Android Authority برای اسنپدراگون ۸ نسل ۳ ثبت کرده، مربوط‌به گوشی مرجع کوالکام است. گلکسی S24 اولترا احتمالاً نسخه‌ی ویژه‌ای از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را با فرکانس بیشتر خواهد داشت.

به‌طور کلی بنچمارک‌ها نشان می‌دهند اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بسیار بهتر از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است و یکی از قابل‌توجه‌ترین جهش‌های نسلی چند سال اخیر را به‌نمایش می‌گذارد. پیشرفت چشمگیر در حوزه‌ی گرافیک و رهگیری پرتو و چینش جدید هسته‌های سی‌پی‌یو باعث شده‌اند اسنپدراگون ۸ نسل ۳ رقیب پرقدرتی برای تنسور نسل سوم گوگل باشد و حتی در عملکرد چند تردی، A17 Pro اپل را هم شکست بدهد.

گوشی‌های مجهزبه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ تا قبل از پایان سال ۲۰۲۳ روانه‌ی بازار می‌شوند. هنوز نمی‌دانیم قیمت CPU مورد بحث تا چه حد روی قیمت گوشی برندهای مختلف اثر می‌گذارد. اپل امسال قیمت گوشی آیفون را افزایش نداد.