سرجیو بونیاکرئیس موتورولا می خواهد این شرکت را در بین سه برند برتر گوشی خارج از چین قرار دهد. بونیاک می گوید موتورولا همیشه جایگاه سوم خود را در بازارهای آمریکای شمالی و آمریکای لاتین حفظ کرده است.

بونیاک با اجرای طرحی به نام “پروژه گلادیاتور” تغییرات عمده ای در استراتژی تجاری شرکت ایجاد خواهد کرد. در مرحله اول، موتورولا بر بازار جهانی خارج از آمریکای لاتین و آمریکای شمالی تمرکز خواهد کرد.

سپس موتورولا با سری Razer و Edge بر تقویت بازار گوشی های رده بالا تمرکز خواهد کرد. استراتژی های اصلاح شده قبلی موتورولا نتایج مثبتی داشت. حجم حمل و نقل Moto Razer 40 نسبت به مدل قبلی پنج برابر شده است.

آمار فعال سازی گوشی موتورولا در سال گذشته 12 درصد افزایش یافته است. این در حالی است که گوشی های پرچمدار 25 درصد از کل سهم را به خود اختصاص داده اند.

Buniak معتقد است که تجارت تلفن موتورولا در 6 سال گذشته از “جنگ برای بقا” به “جنگ برای پیروزی” تبدیل شده است.

موتورولا در حال کار بر روی ادغام عمیق‌تر هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند خود است. Uniac پیش بینی می کند که تلفن های هوشمند آینده از طریق هوش مصنوعی تعامل بیشتری خواهند داشت.