شرکت تحلیلی Canalys جدیدترین گزارش خود را از بازار گوشی های هوشمند چین در سه ماهه اول سال 2024 منتشر کرده است که در آن اپل بدترین عملکرد را در بین پنج برند برتر دارد.

پس از 13 فصل عملکرد ضعیف، هوآوی با تصاحب 17 درصد از سهم بازار چین به رتبه اول بازگشت. این غول فناوری چینی موفق به فروش 11.7 میلیون گوشی هوشمند شد و بخشی از این موفقیت را مدیون سری محبوب Mate و Nova است.

در همان زمان، اوپو با تکیه بر عملکرد قدرتمند سری Reno 11، به رتبه دوم صعود کرد و توانست 10.9 میلیون دستگاه را روانه بازار کند. آنر، ویوو و اپل در این فصل با کاهش فروش مواجه شدند و به ترتیب در رتبه های سوم، چهارم و پنجم قرار گرفتند.

کانال ها

طبق گزارش Canalys، فروش گوشی Honor در سه ماهه اول سال 2024 به 10.6 میلیون دستگاه رسید که به این معنی است که سهم 16 درصدی از بازار چین را در اختیار دارد که نشان دهنده افزایش 9 درصدی سال به سال است.

ویوو با 10.3 میلیون گوشی هوشمند و 15 درصد سهم در رتبه چهارم قرار گرفت. اپل بیشترین افت را در بین پنج برند برتر تجربه کرد و با فروش 10 میلیون آیفون و سهم 15 درصدی از رتبه اول به پنجم سقوط کرد. سهم این شرکت نسبت به سال قبل 25 درصد کاهش داشته است.

فروش گوشی های هواوی نسبت به سال گذشته 70 درصد افزایش یافته است. پرچمدار جدید این شرکت یعنی میت 60 پرو 5G از پردازنده 7 نانومتری ساخت چین استفاده می کند که برای بازار داخلی در نظر گرفته شده است.

هواوی اخیرا پرچمداران جدید خود یعنی سری Pure 70 را معرفی کرد و از آنجایی که نمی تواند از سرویس های اندروید و موبایل گوگل استفاده کند، سیستم عامل اختصاصی خود را با نام HarmonyOS توسعه داد و گسترش این پلتفرم کد باینری سنتی اندروید و iOS را در چین شکست.