امروزه در گوشی‌ هوشمند هر فردی GPS وجود دارد و می‌توان به کمک آن از اپلیکیشن‌های ناوبری مانند گوگل مپس و نشان استفاده کرد. با این حال، اگر درجایی باشیم که روی نقشه اطلاعاتی از آن وجود ندارد، این برنامه‌ها بی‌مصرف خواهند بود. پس چه باید کرد؟

در چنین شرایطی شما به قطب‌نما نیاز دارید تا بتوانید مسیر خود را بیابید. خوشبختانه در گوشی‌های امروزی اپلیکیشن‌های متعددی وجود دارند که یکی از آن‌ها قطب‌نما است و می‌توان به راحتی از برنامه مذکور استفاده کرد.

در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه می‌توانید از قطب‌نمای گوشی خود استفاده کرده و مسیر خود را بیابید. پس تا انتهای این مطلب همراه زومیت باشید.

آیا گوشی من قطب‌نما دارد؟

پاسخ مثبت است. گوشی‌های هوشمند دارای حسگر بسیار خوبی به نام مغناطیس‌سنج هستند که برای اندازه‌‌گیری قدرت و جهت میدان‌های مغناطیسی استفاده می‌شود. با تجزیه و تحلیل میدان مغناطیسی زمین، این حسگر به تلفن اجازه می‌دهد جهت‌های درست را نمایش دهد. به احتمال زیاد، گوشی هوشمند شما دارای چنین سنسوری است.

با این حال، برای استفاده از آن مغناطیس‌سنج، باید اپ قطب‌نما را روی گوشی خود نصب کنید. خبر خوب این است که چند برنامه رایگان وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را مورد استفاده قرار دهید. البته اکنون روی بیشتر دستگاه‌ها اپلیکیشن مذکور به صورت پیش‌فرض نصب می‌شود.

چگونه از قطب‌نمای گوشی استفاده کنیم؟

روش کار کردن با قطب‌نمای گوشی بسیار آسان است. تنها باید اپلیکیشن آن را روی دستگاه خود اجرا کنید. این برنامه به انگلیسی Compass نام دارد و می‌توانید با جستجویی ساده در دستگاه خود آن را بیابید.

  • ابتدا برنامه قطب‌نما (Compass) را اجرا کنید.
  • اگر اولین بار باشد که این برنامه را اجرا می‌کنید، از شما خواسته می‌شود آن را کالیبره کنید. در بخش بعدی به طور کامل روش‌های انجام این کار را توضیح خواهیم داد.
  • پس از پایان تنظیم قطب‌نما، آن را روی سطحی صاف قرار دهید تا جهت به شما نمایش داده شود.
  • جهت‌های مختلف شامل (N)، جنوب (S)، شرق (E) و غرب (W) می‌شود و عموما سمت شمال با فلشی قرمز رنگ به نمایش درمی‌آید.