پروژه‌ی ویژه‌ی شرکت بیپر برای اضافه‌کردن سرویس آی‌مسیج به گوشی‌های اندرویدی سرانجام با موضع‌گیری اپل مواجه شد و شرکت تولیدکننده‌ی آیفون و مک بوک بارها نرم‌افزار Beeper Mini را مسدود کرد.

آن‌طور که کاربری در ردیت می‌نویسد، نرم‌افزار بیپر منی در فروشگاه آنلاین گوگل پلی غیرقابل دسترس شده است؛ با این‌حال بیپر قصد ندارد دست از تلاش برای توسعه‌ی بیپر مینی بکشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که نرم‌افزار اصلی بیپر یعنی Beeper Cloud همچنان دردسترس است و کاربران حالا برای نصب نسخه‌ی مینی باید از سایدلود (بارگیری جانبی) استفاده کنند.

حذف بیپر مینی نتیجه‌ی موضع‌گیری گوگل نیست؛ بلکه خود بیپر برای حذف این نرم‌افزار اقدام کرده است. مدیرعامل بیپر می‌گوید که اعضای تیمش در تلاش برای بهبود بیپر مینی هستند و می‌خواهند عملکرد نسخه‌ی دسکتاپ آن را به‌شدت تقویت کنند.

مقاله‌های مرتبط

نرم‌افزار بیپر مینی اواخر سال ۲۰۲۳ از راه رسید و با اتکا بر مهندسی معکوس پروتکل آی‌مسیج، توانست پیام‌رسان محبوب اپل را بدون نیاز به لاگین در اپل آیدی به گوشی‌های اندرویدی بیاورد.

در ابتدا به نظر می‌رسید که غیرفعال‌سازی بیپر مینی برای اپل غیرممکن باشد، اما در نهایت شرکت تحت مدیریت تیم کوک آرامش را از تیم بیپر گرفت و در نهایت بیپر پذیرفت که نمی‌تواند با برندی به بزرگی اپل مقابله کند.