از زمان انتشار ویندوز ۱۱ تا‌به‌امروز، مایکروسافت به‌روزرسانی‌های متعددی را برای بخش‌های مختلف این سیستم‌عامل ارائه کرده است؛ اما در بین آن‌ها، همیشه کمترین سهم نصیب برنامه‌ی Sticky Notes می‌شد.

مایکروسافت جدیدترین به‌روزرسانی Sticky Notes را منتشر و تغییرات مختلفی در ظاهر این برنامه و امکانات گوناگون آن اعمال کرد؛ البته در این به‌روزرسانی، از اضافه‌شدن امکانات هوش مصنوعی یا مرتبط شدن با کوپایلت خبری نیست.

نسخه‌ی پیش‌نمایش برنامه‌ی جدید Sticky Notes که فعلاً به‌صورت محدود در‌دسترس برخی از کاربران قرار گرفته است، از‌طریق برنامه‌ی OneNote قابل‌نمایش خواهد بود.

برنامه‌ی Sticky Notes ابزاری بسیار کارآمد برای یادداشت‌کردن جزئیات و اطلاعات در ویندوز است که مانند دفترچه یادداشت کوچک عمل می‌کند.

با استفاده از نسخه‌ی جدید Sticky Notes، کاربران می‌توانند علاوه‌بر یادداشت‌برداری، از صفحات باز وب یا برنامه‌های مختلف ویندوز اسکرین‌شات بگیرند. این برنامه علاوه‌بر ثبت اسکرین‌شات و لینک یا آدرس برنامه، فایل یا صفحه‌ی وب مدنظر را نیز ذخیره می‌کند تا در مراجعات بعدی، دسترسی به آن آسان‌تر باشد.

مقاله‌های مرتبط

به‌گفته‌ی مایکروسافت، نسخه‌ی جدید Sticky Notes فاقد ویژگی‌های هوش مصنوعی است. نادیده‌گرفتن این موضوع برای Sticky Notes عجیب به‌نظر می‌رسد؛ خصوصاً با در‌نظر‌گرفتن اینکه مایکروسافت تلاش کرده است هوش مصنوعی را به قدیمی‌ترین نرم‌افزارهای ویندوز مثل Notepad و Paint هم اضافه کند.

برنامه‌ی جدید Sticky Notes فعلاً به‌صورت نسخه‌ی پیش‌نمایش در قالب OneNote در‌دسترس است که روی ویندوز ۱۱ بیلد ۱۷۳۲۸٫۲۰۰۰۰ اجرا می‌شود؛ اما احتمالاً به‌مرور‌زمان در‌اختیار سایر کاربران ویندوز ۱۱ یا ویندوز ۱۰ نیز قرار خواهد گرفت.