Tiny11 قبلاً امکان اجرای نسخه‌ی سبک ویندوز ۱۱ را روی کامپیوترهای قدیمی و ضعیف فراهم کرده و به شما اجازه می‌دهد سیستم‌عامل مذکور را روی درایوی با فضای ذخیره‌‌سازی چهار گیگابایت نصب کنید. آپدیت Tiny11 2311 اکنون ۲۰ درصد حجم کمتری دارد و امکان دریافت آپدیت‌های تجمعی را نیز فراهم می‌کند.

NTDEV توسعه‌دهنده‌ی Tiny11، به‌روزرسانی جدید این سیستم‌عامل را با شماره نسخه‌ی ۲۳۱۱ منتشر کرده است. این آپدیت شامل به‌روزرسانی 23H2 ویندوز ۱۱ اصلی مایکروسافت می‌شود. Tiny 11 جدید اکنون ۲۰ درصد حجم کمتری نسبت‌ به نسخه‌ی قبلی خود دارد که واقعاً چشمگیر است.

آپدیت 23H2 به کاربران Tiny11 امکان دسترسی به جدیدترین ویژگی‌های نسخه‌ی معمولی سیستم‌عامل دسکتاپ مایکروسافت را می‌دهد که ازجمله می‌توان به دستیار هوش مصنوعی این شرکت، WDDM 3.2 و موارد دیگر اشاره کرد. این قابلیت‌ها را می‌توان به‌عنوان ویژگی‌های اضافه با Tiny11 نصب کرد.

براساس اعلام NTDEV، بسیاری از مشکلات آزاردهنده‌ی Tiny11 در نسخه‌ی ۲۳۱۱ این سیستم‌عامل رفع شده‌اند که ثبات عملکردش را بهبود می‌دهد. یکی از این مشکلات، عملکرد به‌روزرسانی ویندوز بود که در نسخه‌های قبلی Tiny11 کار نمی‌کرد و اکنون به‌طور کامل امکان دریافت آپدیت‌های تجمعی را دارد تا امنیت آن هم‌سطح نسخه‌ی عادی ویندوز ۱۱ باشد.

Tiny11 نسخه‌ی جایگزین ویندوز ۱۱ استاندارد است که با حذف ابزارها و برنامه‌های اضافه‌ی آن و البته بدون هیچ تداخلی در کارکرد امکانات اصلی، امکان تجربه‌ی سیستم‌عامل مدرن مایکروسافت را حتی روی کامپیوترهای قدیمی و بسیار ضعیف فراهم می‌کند. نسخه‌ی جدید Tiny11 حالا فقط ۳ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌ سازی نیاز دارد و علاوه‌براین می‌تواند محدودیت‌های پیش‌نیاز TPM و پردازنده را دور بزند.

طبق گزارش‌های قبلی، Tiny11 آنقدر بهینه شده است که می‌توان آن را می‌توان روی سیستمی با ۱۷۶ مگابایت رم اجرا کرد.