در ماه های اخیر، شاهد شایعات زیادی در مورد مدل بسیار پیشرفته هوش مصنوعی OpenAI به نام GPT-5 بوده ایم. مدل فعلی این شرکت، یعنی GPT-4، در بسیاری از زمینه ها عملکرد خوبی دارد. اما در برخی زمینه ها چندان پیشرفته به نظر نمی رسد. اکنون سام آلتمنمدیر عامل OpenAI، با اطمینان قول می دهد که GPT-5 بسیار هوشمندتر از نسل قبلی خواهد بود.

در حال حاضر تاریخ عرضه دقیقی برای مدل GPT-5 AI اعلام نشده است. اما OpenAI گام های بلندی برای بهبود عملکرد مدل های خود برداشته است. به عنوان مثال، مدل پرچمدار جدید این شرکت، GPT-4o، در مورد رمزگذاری واقعا شگفت انگیز عمل می کند. به گفته آلتمن، GPT-5 آنقدر پیشرفته خواهد بود که می تواند عملکردی مشابه یک مغز مجازی ارائه دهد.

به گفته GizChina، مدل GPT-5 AI دارای قابلیت های تفکر عمیق تری خواهد بود که به آن اجازه می دهد تا کارهای بسیار پیچیده تری را نسبت به مدل قبلی خود انجام دهد. به گفته آلتمن، این مدل زبان بزرگ (LLM) احتمالا با نامی متفاوت و بسیار خاص عرضه خواهد شد که به ویژگی های پیشرفته آن اشاره دارد.

عملکرد مجازی مغز مانند به عنوان مثال. مدل هوش مصنوعی GPT-5 در مقایسه با نسل قبلی خود می تواند وظایف مختلف را بسیار بهتر، سریعتر و کارآمدتر انجام دهد. سام آلتمن می گوید که نسل بعدی مدل OpenAI AI قابلیت های منحصر به فردی را ارائه می دهد و بسیار پیشرفته تر از GPT-1 تا GPT-4 خواهد بود.