بلومبرگ در گزارشی انحصاری، نگاهی عمیق به عملکرد داخلی اپل انداخت تا نام مدیرعامل بعدی این شرکت را حدس بزند.

تیم کوک او اکنون 63 ساله است و از سال 2011 مدیرعامل اپل است و بسیاری از تحلیلگران معتقدند که دوره او در آینده ای نه چندان دور به پایان خواهد رسید. البته بلومبرگ می گوید تغییر در رهبری اپل “قریب الوقوع” نیست.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه در اپل می نویسد که اگر جایگاه مدیرعامل اپل به زودی تغییر کند، قطعاً تغییر خواهد کرد. جف ویلیامز (مدیر عملیات اپل) جای تیم کوک را می گرفت. چند سال پیش نام ویلیامز به عنوان جایگزین احتمالی کوک مطرح شد.

تیم کوک از سال 2011 مدیرعامل اپل است

بلومبرگ

بلومبرگ می گوید که ویلیامز 61 ساله تنها دو سال از تیم کوک بزرگتر است و به همین دلیل احتمالاً انتخاب خوبی برای رهبری بلندمدت اپل نخواهد بود. اعضای هیئت مدیره اپل فردی را می خواهند که بتواند حداقل یک دهه شرکت را رهبری کند.

یکی از مدیران قدیمی اپل که نخواست نامش فاش شود، گفت: «اگر پنج سال پیش از من پرسیده بودید، کاملاً واضح بود که جف شانس بیشتری برای مدیر عامل شدن نسبت به دیگران دارد.

بلومبرگ گزارش می دهد که افراد نزدیک به تیم کوک معتقدند که او حداقل تا سه سال دیگر مدیرعامل اپل باقی خواهد ماند. بعد از سه سال، جان ترنوس محتمل ترین گزینه این است که مدیر عامل اپل شوید.

جان ترنوس

بلومبرگ

ترنوس در حال حاضر معاون ارشد تیم مهندسی سخت‌افزار اپل است و در سال‌های اخیر نقش برجسته‌تری در رویدادها و کنفرانس‌های مطبوعاتی این شرکت به عهده گرفته است.

بلومبرگ می گوید ترنوس در اپل بسیار محبوب است و تیم کوک بارها به آن اشاره کرده است. آدی کی و بسیاری از مدیران ارشد دیگر، ستایش می کنند.

مقالات مرتبط

جان ترنوس در حال حاضر 49 سال سن دارد و اگر مدیرعامل اپل شود، می تواند برای مدت طولانی این شرکت را رهبری کند. بلومبرگ می نویسد که تیم کوک ترنوس را بسیار دوست دارد، زیرا می تواند کنفرانس ها را به خوبی برگزار کند، بسیار باوقار است، هرگز موضوع بزرگی را در ایمیل ها مطرح نمی کند و هنگام تصمیم گیری بسیار محتاط است. ترنوس در مراسم معرفی آیپد پرو 2024 شرکت کرد و از این تبلت جدید رونمایی کرد.