هوآوی میت بوک 14 نسخه 2023 را در اوایل سال جاری طی ماه می عرضه کرد. این لپ‌تاپ مجموعه‌ای از ویژگی‌های چشمگیر را به ارمغان می‌آورد، از جمله پردازنده نسل سیزدهم Core P، نمایشگر 2K و بدنه نازک و سبک. تا کنون، این لپ‌تاپ تنها در نوع رم 16 گیگابایتی برای خرید در دسترس بود که برای کاربران قدرتمند محدود است. خوشبختانه، این شرکت امروز MateBook 14 2023 را با 32 گیگابایت رم در دسترس قرار داده است.

خریداران در چین اکنون می توانند نسخه 32 گیگابایتی هوآوی MateBook 14 2023 را دریافت کنند. این پیکربندی نسل سیزدهم پردازنده Core i5 را با 1 ترابایت حافظه داخلی همراه می‌کند. قیمت آن در چین 6099 یوان است که تقریباً معادل 846 دلار می شود. همین پیکربندی با 16 گیگابایت رم و قیمت 5999 یوان (848 دلار) عرضه شد.

MateBook 14 2023 یک لپ‌تاپ همه کاره است که ویژگی‌هایی را به‌اندازه کافی برای یک کاربر عمومی به ارمغان می‌آورد. این نوت بوک به صفحه نمایش 14 اینچی مجهز شده که نسبت تصویر 3:2، وضوح 2K و طیف رنگی 100درصدی sRGB را ارائه می دهد. این لپ تاپ از لمس پشتیبانی می کند و وزن آن حدود 1.49 کیلوگرم است. MateBook 14 تنها 15.9 میلی متر ضخامت دارد.

همانطور که گفته شد، این لپ‌تاپ پردازنده‌های نسل سیزدهم سری Core P را با گزینه‌های Core i5-1340p یا i7-1360P ارائه می‌کند. برای عملکرد بهینه، هواوی دستگاه را به فن های دوگانه داخلی و لوله های حرارتی برای خنک سازی مجهز می کند. فضای ذخیره سازی LPDDR4x-4266 با 16 یا 32 گیگابایت رم است. یک SSD تا 1 ترابایت وجود دارد.

از نظر گزینه های اتصال، این نوت بوک به دو درگاه USB-A، یک پورت USB-C، یک پورت HDMI و یک درگاه صوتی 3.5 میلی متری مجهز شده است.

لپ تاپ MateBook 14 با رم بیشتر

در اخباری مرتبط هواوی در حال آماده شدن برای عرضه سری میت 60 مورد انتظار در سال جاری است. در حالی که این شرکت سعی کرده از هر گونه افشا در مورد تلفن های هوشمند جلوگیری کند، یک مشاور شناخته شده اکنون جدول زمانی رونمایی  دستگاه های آینده را فاش کرده است.

در پست اخیر Weibo توسط 定焦数码، افشاگر فاش کرد که هوآوی ممکن است گوشی هوشمند Mate 60 خود را قبل از جشنواره میانه پاییز (29 سپتامبر) و روز ملی (1 اکتبر) در چین معرفی کند. این شرکت قصد دارد این گوشی هوشمند را قبل از تعطیلات معرفی کند تا از فروش بالا جلوگیری نشود. این بدان معناست که ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این گوشی هوشمند قبل از پایان سپتامبر به فروش برسد. فاش کننده همچنین فاش کرده است که هواوی در تولید پرچمدار خود با مشکلی مواجه نیست، به این معنی که تاخیر بیشتری در عرضه  وجود نخواهد داشت.

گزارش‌های قبلی اشاره کرده‌اند که گوشی‌های هوشمند سری میت 60 از طراحی «داینامیک آیلند» بهره می‌برند که در اصل یک بریدگی دوربین جلوی بیضی شکل شبیه داینامیک آیلند در آیفون 14 پرو است. گفته می شود که این گوشی هوشمند دارای سیستم دوربین سه گانه با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی است. صفحه نمایش یک پنل 6.7 اینچی 1.5K اولد خواهد بود.

افشاگری‌ها همچنین اشاره کرده‌اند که هوآوی ممکن است از Snapdragon 8 Gen 2 که قبلا شایعه شده بود استفاده نکند، اما از یک جایگزین مانند تراشه MediaTek استفاده کند. این انتخاب احتمالاً به این دلیل است که هواوی همچنان از تحریم های آمریکا علیه آنها رنج می برد. برای کسانی که اطلاع ندارند، در سال 2020، دولت ایالات متحده هوآوی را به فهرست نهادها اضافه کرد، که شرکت های آمریکایی را از فروش یا صادرات کالا، نرم افزار یا فناوری به هواوی بدون مجوز از دولت ایالات متحده منع می کند. این شامل تراشه‌هایی برای محصولات 5G می‌شد که عملاً هواوی را از آخرین تراشه‌های پیشرفته‌ای که برای گوشی‌های هوشمندش نیاز داشت، قطع کرد.

منبع

به این پست امتیاز بدید