روز گذشته هواوی میت 60 پرو بی سر و صدا در چین رونمایی شد و پس از آن امروز هواوی میت 60 ساده رونمایی گشت. در واقع، جدیدترین گوشی هوشمند پرچمدار این شرکت در حال حاضر در کشور چین به فروش می رسد.

این یک دستگاه جالب است زیرا از تراشه Kirin جدید انرژی می گیرد. همچنین، این اولین گوشی هوشمند مصرفی است که از تماس ماهواره ای پشتیبانی می کند. اما متأسفانه، ما خبر بدی برای طرفداران قدیمی هواوی داریم که در خارج از چین زندگی می کنند. هواوی روز گذشته در بیانیه ای به Android Authority تایید کرد که هیچ برنامه ای برای عرضه Mate 60 Pro در بازارهای جهانی ندارد.

اگرچه این شرکت هنوز در مورد مدل ساده اظهار نظری نکرده، اما می تواند سرنوشت مشابهی داشته باشد. با وجود عدم وجود GMS (خدمات موبایل گوگل) و 5G، هواوی گوشی های قبلی میت را در چند بازار جهانی عرضه کرد. اما متأسفانه، این مورد برای آخرین مدل‌ها صادق نخواهد بود. تراشه داخل این گوشی ها می تواند دلیل در دسترس نبودن آنها در مناطق خارج از سرزمین اصلی چین باشد. آنها دارای چیپ جدید Kirin 9000s هستند. متأسفانه، ما اطلاعات دقیقی در مورد آن نداریم، به جز اینکه امکان اتصال 5G را فراهم می کند.

تراشه جدید Kirin در سال‌ها اتصال 5G را در تلفن‌های هوشمند هواوی پس از مدت‌ها امکان‌پذیر می‌کند. این یک واقعیت شناخته شده است که هواوی از استفاده فناوری 5G که ایالات متحده در آن دخالت دارد، منع شده است. با این حال، شایعه شده که این پلتفرم جدید موبایل Kirin کاملاً بومی است. ما منتظر اطلاعات بیشتر در مورد این تراشه جدید هستیم. تاکنون، بر اساس بنچمارک ها، می دانیم که این چیپ قدرتی در سطح اسنپدراگون 888 دارد.

هوآوی Mate 60 Pro یک پرچمدار خوش قیمت

در دیگر خبرها پس از افشای اطلاعات و شایعات متعدد، هواوی در سکوت گوشی هوشمند Mate 60 Pro را معرفی کرد. این گوشی هوشمند دارای ویژگی های پیشرفته و ماژول دوربین دایره ای در قسمت عقب است. نوع پیکربندی شامل حافظه رم 12 گیگابایتی + 512 گیگابایتی حافظه داخلی می شود و دستگاه از طریق Vmall هوآوی در چین با قیمت 6999 یوان به فروش می رسد که تقریباً به 960 دلار می رسد. Mate 60 Pro در چهار رنگ مختلف سبز، نقره ای، بنفش و مشکی به فروش خواهد رسید.

این گوشی هوشمند دارای ویژگی‌ها و مشخصات هیجان‌انگیزی بوده که می توان به صفحه نمایش 6.8 اینچی Full HD+ اولد LTPO با نرخ نوسازی تطبیقی ۱ تا ۱۲۰ هرتز و کاهش نور PWM ۱۴۴۰ هرتز است. با شیشه کونلون “نشکن” هواوی به خوبی محافظت می شود. Mate 60 Pro دارای یک ماژول دوربین سه گانه عقب است که شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با قابلیت OIS، سنسور 12 مگاپیکسلی اولتراواید و لنز OIS تله فوتو 48 مگاپیکسلی می شود که از زوم اپتیکال 3.5 برابر و زوم دیجیتال 100 برابر پشتیبانی می کند.

دوربین عقب از دیافراگم متغیر پشتیبانی می کند. سیستم دوربین XMAGE از حالت Super Night، Super Macro، Macro PiP، Pro Mode، Slow Motion، Multi Camera و حالت عکاسی AI پشتیبانی دارد. علاوه بر این، شامل یک ردیابی فوکوس 4 بعدی، به طوری که تصاویر تار نمی شوند، و چندین حالت دیگر هم دارد. در جلو، یک دوربین 13 مگاپیکسلی با پشتیبانی از HDR برای سلفی و تماس ویدیویی وجود دارد.

هواوی میت 60 پرو دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بوده که از شارژ سریع سیمی تا 88 وات و شارژ بی سیم 50 واتی و شارژ بی سیم معکوس 20 واتی پشتیبانی می کند. دستگاه دارای استاندارد IP68 بوده که به این معنی است تا عمق 1.5 متری آب به مدت 30 دقیقه باقی خواهند ماند و در برابر گرد و غبار محافظت می شود و همه اینها بدون نیاز به قاب یا پوشش اضافی.

گوشی هوشمند جدید با رم 12 گیگابایتی و گزینه ذخیره سازی 256 گیگابایتی/512 گیگابایتی/1 ترابایتی عرضه می شود. حتی از حافظه قابل ارتقا تا 256 گیگابایت بوسیله کارت حافظه NM پشتیبانی می کند. در زمینه اتصال، Mate 60 Pro دارای پورت USB 3.1 Gen 1، Wi-Fi 5/Wi-Fi 6، بلوتوث 5.2، NFC، تماس ماهواره ای و GPS است. ابعاد آن 163mm در79mmدر  8.1mm و وزن آن 225 گرم است.

منبع

به این پست امتیاز بدید