Xreal Beam Pro یک دستگاه مجهز به اندروید است که برای همراهی کامل عینک های واقعیت افزوده سری ایر Xreal ساخته شده است. Beam Pro نسبت به نسل قبلی خود، Beam، ارتقاء قابل توجهی دارد.

شرکت Xreal عینک های واقعیت افزوده را تولید می کند که شبیه عینک های معمولی هستند و دارای صفحه نمایش داخلی هستند. این عینک پردازنده داخلی ندارد و در عوض از طریق درگاه USB-C به گوشی هوشمند (یا رایانه) متصل می شود.

Xreal Beam Pro روی nebulaOS، نسخه سفارشی اندروید 14 که به طور خاص برای واقعیت افزوده بهینه شده است، اجرا می شود. Beam Pro دارای صفحه نمایش LCD لمسی 90 هرتزی با اندازه 6.5 اینچ و وضوح تصویر 2400 در 1080 پیکسل است. خود دستگاه یک کنترلر با سنسورهای حرکتی است که آن را به یک ماوس بی سیم تبدیل می کند.

Beam Pro مجهز به دو دوربین 50 مگاپیکسلی با سنسور ISOCELL JN1 در پشت است. فاصله بین این دوربین ها 50 میلی متر است که با فاصله بین دو چشم انسان مطابقت دارد و امکان ضبط تصاویر و فیلم سه بعدی را فراهم می کند.

ضبط ویدیوی سه بعدی به دلیل نیاز به همگام سازی سنسورها در سطح پیکسل برای دستیابی به بهترین کیفیت تصویر و همچنین تنظیم تثبیت کننده الکترونیکی به طور خاص برای حالت استریوسکوپی، یک کار فنی پیچیده است.

قلب تپنده Beam Pro یک تراشه 4 نانومتری اسنپدراگون است و انرژی این محصول را یک باتری 4300 میلی آمپر ساعتی تامین می کند. مدل پایه از 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی (قابل ارتقا تا 1 ترابایت) استفاده می کند. مدل دیگر دارای 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی است. هر دو مدل مجهز به وای فای 6 و بلوتوث 5.2 هستند.

Beam Pro دارای دو پورت USB-C است. یکی برای اتصال به عینک های سری Air و دیگری به صورت اختیاری برای شارژ دستگاه با حداکثر توان 27 وات استفاده می شود.

قیمت Xreal Beam Pro در پیکربندی اولیه 180 دلار است و مدل بالاتر با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی 225 دلار قیمت دارد. مدل دیگری با قابلیت اتصال به شبکه 5G به زودی ارائه می شود.