تحریم‌های آمریکا علیه هواوی باعث شده تا این شرکت چینی در تامین امنیت تراشه‌های 5G مورد نیاز برای تولید گوشی‌های هوشمند خود با چالش‌های زیادی روبرو شود. اما بر اساس آخرین شایعات، به نظر می رسد هواوی قصد دارد از خدمات شرکت چینی SMIC فعال در زمینه ساخت تراشه برای غلبه بر چالش هایی که پس از تحریم های آمریکا با آن روبه رو هستند، استفاده کند.

SMIC یک شرکت معتبر و تخصصی در زمینه ساخت تراشه است. هوآوی با خدمات این شرکت می تواند تراشه های 5G را برای گوشی های هوشمند خود بسازد و به این ترتیب با بخش قابل توجهی از اثرات تحریم های آمریکا کنار بیاید. به لطف سخت افزار و قابلیت های فنی پیشرفته SMIC، این راه حل به هواوی در ساخت گوشی های هوشمند 5G با ارائه سیستم روی تراشه های لازم کمک می کند.

طبق گفته TomsHardware، هواوی احتمالاً از نسخه اصلاح‌شده فرآیند ۷ نانومتری N+1 SMIC برای ساخت تراشه‌های ۵G ضروری استفاده خواهد کرد.

گوشی پرچمدار فعلی هواوی، P60 Pro، به تراشه های کوالکام و سیستم عامل هارمونی مجهز شده است. با استفاده از فناوری SMIC، غول فناوری چینی احتمالاً می تواند گوشی های ارزان تری را به تولید انبوه برساند و با افزایش فروش این محصولات، سهم بیشتری از بازار را به دست آورد. طبق گزارش های اخیر، این شرکت انتظار دارد که فروش گوشی های هوشمند از 30 میلیون دستگاه به 40 میلیون دستگاه در سال 2023 افزایش یابد.

اوایل سال جاری، هواوی اعلام کرد که نرم افزار اتوماسیون طراحی الکترونیکی (EDA) خود را برای تولید تراشه بر اساس فرآیندهای پیشرفته توسعه داده است که نشان دهنده پیشرفت چشمگیر صنعت EDA چین است.

با این حال، استفاده از خدمات SMIC می تواند به هوآوی کمک کند تا استقلال بیشتری در تولید تراشه داشته باشد و در تولید تراشه 5G با استفاده از فناوری چینی خودکفا شود. به این ترتیب وابستگی این برند به فناوری و تجهیزات خارجی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

هواوی در حال حاضر به فرآیندهای پیشرفته شرکت هایی مانند Samsung Foundry و TSMC دسترسی ندارد و مدت هاست که با SMIC وارد همکاری شده است تا SoC های HiSilicon خود را با فرآیندهای پیشرفته این شرکت تولید کند.

البته باید اشاره کنیم که این مقاله بر اساس شایعات و گزارش های مختلف نوشته شده است و هواوی یا SMIC هنوز به طور رسمی تولید تراشه های 5G را تایید نکرده اند.