برد اسمیت، رئیس مایکروسافت در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد که معتقد نیست هوش مصنوعی تهدیدی برای موجودیت انسان است، اما باید کنترل اوضاع را در دست بگیریم و قوانین لازم برای این فناوری را تدوین کنیم.

برد اسمیت در مصاحبه ای با یورونیوز در بروکسل گفت: «ما ترمزهای ایمنی نیاز داریم. این ترمزها باید اطمینان حاصل کنند که هوش مصنوعی تحت کنترل انسان باقی می ماند. ما قادر به انجام این کار هستیم و اکنون زمان مناسبی است که دور هم جمع شویم و راهی برای حل این مشکل پیدا کنیم.”

رئیس مایکروسافت فکر می کند ما باید وارد شویم لایه های مختلف بیایید به سراغ این مشکل برویم تا همیشه این فناوری را تحت کنترل داشته باشیم. اسمیت می‌گوید: «فکر می‌کنم اگر این کار را درست انجام دهیم، متوجه می‌شویم که هوش مصنوعی یک خطر وجودی نیست.

مایکروسافت از اقدامات اروپا برای کنترل هوش مصنوعی تحسین می کند

پس از آغاز مذاکرات بین نهادهای اروپایی در مورد قوانین اتحادیه اروپا در مورد هوش مصنوعی، اسمیت نیز به این قاره سفر می کند تا در مورد آن صحبت کند. اسمیت می گوید که اقدامات اتحادیه اروپا در مورد قوانین هوش مصنوعی از دیدگاه مایکروسافت قابل ستایش است. اما در مقیاس جهانی باید همکاری های بیشتری شکل بگیرد تا این فناوری از کنترل خارج نشود.

«این واقع بینانه و واقعاً ضروری است که به دنبال سطح وسیعی از آن باشیم همکاری بین المللی برای قانون گذاری در زمینه هوش مصنوعی. دولت ها باید دور هم جمع شوند و به نظر من کلید آن است متمرکز بودن خوب، ما نباید سعی کنیم 100 کار مختلف را با هم انجام دهیم. ما باید 8 یا 10 مورد را که از همه مهمتر هستند انجام دهیم، آنها را اولویت بندی کنیم، یک الگو ایجاد کنیم و سپس اقدامات لازم را توسعه دهیم.”

برد اسمیت معتقد است که با این سازوکار می توان دولت ها را متمرکز کرد و همکاری کرد. در ماه می، ایالات متحده و اروپا اعلام کردند که قصد دارند به مجموعه ای از اصول رفتاری خاص در زمینه هوش مصنوعی پایبند باشند که می تواند گام مهمی در بحث همکاری های بین المللی باشد. اسمیت پرسید مشارکت سایر احزاب در این همکاری ها و معتقد است که در آینده احتمالاً این مشارکت ها اجباری می شود.