فیسبوک و اینستاگرام در حال ایجاد ابزارهای خلاقانه‌ی جدیدی مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌های خود را ویرایش کنند و با استفاده از توضیحات متنی، ویدئوهای باکیفیت بسازند.

روز پنجشنبه مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، با انتشار پستی در فیسبوک دو قابلیت جدید را معرفی کرد که براساس Emu، مدل هوش مصنوعی این شرکت، برای تولید تصویر و ویدئو ساخته شده‌اند و در فیسبوک و اینستاگرام ادغام می‌شوند.

قابلیت اول که Emu Edit نام دارد، به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر را با دادن ورودی‌‌های متنی به‌طور دقیق ویرایش کنند. به‌نظر می‌رسد کارکرد Emu Edit به ابزارهایی که ادوبی، گوگل و Canva هم‌اکنون ارائه می‌دهند شبیه باشد و امکانی را برای کاربران فراهم کند تا بدون هیچ تجربه‌ی حرفه‌ای در ویرایش تصویر، اشیا و افراد در عکس‌ها را حذف یا جایگزین کنند.

چیزی که شاید کمی عجیب به‌نظر برسد این است که کاربران نمی‌توانند به صورت دستی بخشی از تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنند. عکس رسمی منتشر شده از متا نشان می‌دهد که می‌توانید عبارتی مانند «سگ را به پاندا تبدیل کن» را تایپ کنید و Emu Edit قادر به شناسایی سگ درون تصویر خواهد بود.