مدیر ارشد سیاست‌گذاری متا در مصاحبه‌ با رویترز می‌گوید این شرکت از پست‌های عمومی فیسبوک و اینستاگرام برای تعلیم بخش‌هایی از دستیار هوش مصنوعی Meta AI استفاده کرده، اما برای احترام‌گذاشتن به حریم خصوصی، هرگز سراغ استفاده از پست‌های خصوصی که صرفاً با خانواده و دوستان به اشتراک گذاشته می‌شوند نرفته است. متا افزون‌بر عکس پست‌های عمومی، از متن آن‌ها نیز استفاده کرده است.

متا همچنین می‌گوید که سرویس هوش مصنوعی Meta AI از چت‌های خصوصی سرویس‌های پیام‌رسان مثل واتساپ و مسنجر استفاده نمی‌کند. این شرکت همچنین تلاش کرد جزئیات خصوصی موجود در دیتاست‌های عمومی را فیلتر کند تا اجازه ندهد که از آن‌ها برای تعلیم هوش مصنوعی استفاده شود.

نیک کلگ، رئیس امور جهانی متا، می‌گوید: «ما تلاش کردیم از دیتاست‌هایی که غالباً شامل داده‌های شخصی هستند استفاده نکنیم.» او در ادامه اضافه کرد که اکثر داده‌های استفاده‌شده برای تعلیم هوش مصنوعی، داده‌هایی بودند که به‌صورت عمومی قابل دسترس هستند.

نیک کلگ می‌گوید لینکدین نمونه‌ای از وب‌سایت‌هایی است که متا هرگز از آن برای تعلیم هوش مصنوعی استفاده نمی‌کند، چون این شرکت نگران حریم خصوصی کاربران است.

سرویس Meta AI چهارشنبه‌شب در جریان برگزاری رویداد Meta Connect 2023 رونمایی شد. این سرویس قابلیت‌های جدیدی بر پایه‌ی هوش مصنوعی به پلتفرم‌های اینستاگرام و فیسبوک و واتساپ اضافه می‌کند. متا همچنین شخصیت‌های هوش مصنوعی را برای اینستاگرام معرفی کرده است.

دستیار هوش مصنوعی Meta AI بر پایه‌ی مدل زبانی بزرگی به نام Llama 2 ساخته شده است که چند ماه پیش‌ به‌صورت عمومی در دسترس قرار گرفت. بر اساس گفته‌ی متا، سرویس تبدیل متن به عکس Meta AI از مدل زبانی جدیدی به نام Emu استفاده می‌کند.

هوش مصنوعی متا می‌تواند متن، فایل صوتی و عکس بسازد. این سرویس به‌لطف موتور جست‌و‌جوی مایکروسافت بینگ، به‌صورت بلادرنگ به داده‌های وب نیز دسترسی پیدا می‌کند.