مدیرعامل تیک توک در واکنش به امضای حساب‌های جدید جو بایدن، اعلام کرده است که مصمم است از ممنوعیت پلتفرم محبوب ویدیویی جلوگیری کند. در حال حاضر 170 میلیون کاربر آمریکایی از این پلتفرم استفاده می کنند.

بایدن لایحه ای را امضا کرد که بر اساس آن شرکت چینی Bytedance (مالک TikTok) موظف است تیک تاک را ظرف 270 روز به یک شرکت خارجی بفروشد. اگر این اتفاق نیفتد، تیک توک کار خود را در آمریکا متوقف خواهد کرد.

نمایش زی چومدیرعامل تیک توک بلافاصله پس از امضای لایحه، ویدئویی از خود منتشر کرد و گفت: مطمئن باشید که ما به جایی نمی‌رویم و همین جا هستیم. حقایق و قانون اساسی از ما حمایت می کند و ما انتظار داریم که دوباره پیروز شویم. TikTok به فعالیت خود و مبارزه با محدودیت‌ها ادامه خواهد داد.»

بر اساس گزارش رویترز، نگرانی قانونگذاران آمریکایی در مورد دسترسی چین به داده های ساکنان آمریکا و نظارت بر آنها منجر به تصویب لایحه ای از سوی سنا و مجلس نمایندگان آمریکا شد.

تیک توک با ارائه درخواست اصلاح به لایحه تصویب شده بایدن اعتراض خواهد کرد. انتظار می رود کاربران تیک توک در این راستا گام بردارند و بار دیگر نسبت به این لایحه اقدام قانونی و کامل کنند.

در سال 2020، تلاش ها دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده، برای ممنوع کردن TikTok و پیام رسان چینی WeChat منجر به منع او از انجام این کار توسط دادگاه شد. نوامبر گذشته، یک قاضی آمریکایی در مونتانا ممنوعیت ایالتی در مورد TikTok را لغو کرد. یک قاضی آمریکایی حکم به لغو ممنوعیت TikTok در مونتانا داد زیرا این ممنوعیت آزادی بیان کاربران را نقض می کند.

اگر ByteDance نتواند Tik Tok را انتقال دهد، فروشگاه های آنلاین اپل و گوگل و سایر شرکت ها دیگر نمی توانند تیک تاک را به کاربران ارائه دهند. باید دید آیا ByteDance می تواند TikTok را ذخیره کند یا خیر.