جینسون هوانگمدیرعامل انویدیا در مصاحبه جدید خود پیش بینی کرد که ربات های انسان نما به زودی به محصولات اصلی تبدیل خواهند شد و تغییرات عظیمی در صنایع مختلف ایجاد خواهند کرد.

هوانگ تاکید کرد که هزینه ساخت ربات های انسان نما به طرز شگفت انگیزی پایین و قابل مقایسه با هزینه خودروهای ارزان خواهد بود. او پیش بینی می کند قیمت این روبات ها بین 10000 تا 20000 دلار باشد.

مدیرعامل انویدیا با مقایسه صنعت رباتیک و صنعت خودرو به توانایی، انعطاف پذیری و سازگاری روبات ها در محیط های خاص اشاره کرد. او پیش‌بینی کرد که روبات‌ها می‌توانند کارهای خطرناک یا تکراری یا خسته‌کننده انجام دهند.

تایید نظر هوانگ، الون ماسک او همچنین اعلام کرد که انتظار دارد هزینه ساخت ربات انسان نما Optimus بین 25000 تا 30000 دلار باشد که نیمی از خودروهای الکتریکی تسلا است. ماسک انتظار دارد هزینه این ربات ها در طول زمان کاهش یابد.

انویدیا اخیراً پروژه GR00T را که یک مدل پایه برای ربات های انسان نما است و یک سیستم کامپیوتری قدرتمند Jetson Thor که برای این روبات ها طراحی شده است، معرفی کرده است.

به‌روزرسانی‌های پلتفرم Isaac انویدیا به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا ربات‌های پیچیده را در محیط‌های مختلف بسازند و استقرار دهند. ابزارهایی مانند Isaac Lab برای یادگیری تقویتی و OSMO برای هماهنگی محاسباتی، توسعه سریع قابلیت‌های روباتیک را ممکن می‌سازند. همکاری Green Team با شرکت های پیشرو در زمینه ربات های انسان نما، تلاش مشترکی برای توسعه پلتفرم های کامل هوش مصنوعی است.