عکس بمب گذاری مرده است. Adobe در حال اضافه کردن ویژگی Generative Remove مبتنی بر هوش مصنوعی به ویرایشگر عکس Lightroom خود است که حذف عناصر ناخواسته مانند آن نوع مزاحم در پس‌زمینه را آسان‌تر می‌کند. این ویژگی جدید در حال آزمایش بتا عمومی است، اما در سراسر اکوسیستم لایت روم کار خواهد کرد، چه در حال استفاده از برنامه در موبایل، دسکتاپ یا وب باشید.

Generative Remove لایت روم از موتور هوش مصنوعی ادوبی Firefly برای جایگزینی هموار عناصر ناخواسته استفاده می کند. به سادگی روی ناحیه ای که می خواهید حذف کنید نقاشی کنید، و لایت روم آن اطلاعات را به سرورهای Adobe's Firefly ارسال می کند، که سپس داده ها را پردازش کرده و آن ها را پس می فرستند. در دموهای WIRED، دیده‌ام که این فرآیند بیش از چند ثانیه طول نمی‌کشد، اگرچه عملکرد به سرعت اتصال اینترنت شما بستگی دارد.

برخلاف ویژگی تصویر مرجع ادوبی فتوشاپ که کمتر از یک ماه پیش راه اندازی شد و به کاربران اجازه می دهد تصاویر جدیدی با استفاده از Firefly تولید کنند، ویژگی های هوش مصنوعی لایت روم بسیار بر روی گردش کار عکاس متمرکز شده است.

ناحیه برجسته نشان می دهد که چه چیزی حذف می شود.

با حسن نیت از Adobe

می توانید از Object Aware و Generative AI با هم استفاده کنید.

با حسن نیت از Adobe

یکی از سخت‌ترین کارهایی که هنگام ویرایش تصاویر انجام می‌شود، حذف عوامل حواس‌پرتی است. این معمولاً با استفاده از ابزارهایی مانند Lightroom's Content Aware Remove انجام می شود که عناصر را با تطبیق مناطق اطراف پنهان می کند. این در شرایط کوچک که پس‌زمینه برای نرم‌افزار گیج‌کننده نیست، به خوبی کار می‌کند. به عنوان مثال، برداشتن یک تیر تلفن در مقابل یک آسمان آبی جامد. اما هر چه شیء برای برداشتن بزرگتر و پس زمینه پیچیده تر باشد، این کار دشوارتر و وقت گیرتر می شود.

Generative Remove که توسط Firefly ارائه می شود، می تواند همین کار را انجام دهد، اما برای اشیاء بسیار بزرگتر در هر پس زمینه. Adobe چیزی را که زمانی ساعت ها و دانش فنی قابل توجهی نیاز داشت را به یک حرکت ماوس و چند ثانیه زمان پردازش کاهش داده است. اکنون همه جادوگر لایت روم هستند. همچنین، برخلاف سایر ابزارهای روتوش که تا حد ممکن مطابقت دارند، Generative Remove سه نسخه مختلف تولید می‌کند و به شما امکان می‌دهد یکی از بهترین‌ها را انتخاب کنید.

همانطور که Generative Remove بسیار تاثیرگذار و مفید است، ممکن است کمی آشنا به نظر برسد، مخصوصا برای هر کسی که از Google Photos استفاده می کند. این ویژگی‌های جدید چیز زیادی را ارائه نمی‌دهند که ابزار Magic Eraser گوگل قبلاً نمی‌توانست انجام دهد. همچنین اجازه نمی دهد چیزی مانند ویرایشگر جادویی گوگل که به شما امکان می دهد نور صحنه را تغییر دهید یا اشیاء را در یک صحنه برش داده و چسبانده کنید.

Generative Remove ادوبی بازتاب استفاده های قبلی این شرکت از هوش مصنوعی است، مانند ابزار حذف نویز مبتنی بر هوش مصنوعی در سال گذشته، که بر اساس ابزارهای حذف نویز موجود با بهبود آنها به جای ایجاد زمینه های جدید قابل توجه، ساخته شده است. من فکر می کنم این چیزی است که عکاسان فعال واقعاً می خواهند – ابزارهای بهتر به جای ویژگی های جدید درخشان. به نظر می رسد ادوبی راضی است که ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی چشمگیرتر، مانند بازآرایی صحنه ها را به دیگران واگذار کند.