سامسونگ ممکن است چیپست Exynos خود را به زندگی بازگرداند، شایعات نشان می دهد که Exynos 2400 آینده عملکرد بهتری از Snapdragon 8 Gen 3 خواهد داشت.

سامسونگ به طور مداوم چیپست های Exynos جدید مانند Exynos 2100، 2200 را در طول سال ها تولید کرده است. با این حال، این چیپ‌ست‌ها از نظر عملکرد و بهره‌وری انرژی همواره از اسنپدراگون عقب‌تر بوده‌اند و سامسونگ امسال از Exynos 2300 صرف نظر کرده است.

سامسونگ کل سری S23 را با پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 در سال 2023 عرضه کرد، این تصمیم همه را شگفت زده کرده است. گوشی‌های گلکسی معمولاً با چیپست‌های اسنپدراگون در برخی کشورها و تراشه‌های اگزینوس در کشورهای دیگر در دسترس بودند. با این حال، به نظر می رسد که سامسونگ ممکن است پس از یک سال وقفه، یک محصول قوی را آماده کند، در اینجا شایعاتی در مورد Exynos 2400 وجود دارد.

یک وبلاگ نویس فناوری در توییتر، RGcloudS اطلاعاتی را در مورد چیپست Exynos 2400 آینده به اشتراک گذاشته است. Exynos 2400 دارای 10 هسته CPU است اما این هسته ها همه با هم کار نمی کنند. در مقابل ، تراشه به صورت پویا تعداد هسته های لازم را بر اساس وظیفه خاص در حال اجرا تنظیم می‌کند.

گفته می شود که چیپست جدید دارای هسته اصلی 1-Cortex-X4، هسته های عملکردی 2-Cortex-A720، هسته های عملکردی 3-Cortex-A720 است که با سرعت کلاک پایین تر و 4 هسته بازده Cortex-A520 کار می کنند.

به گفته یکی دیگر از وبلاگ نویسان، Exynos 2400 در تست محاسباتی Geekbench در مقایسه با اسنپدراگون 8 نسل 3 موفق به کسب امتیاز بالاتری شده است. در حالی که بررسی صحت این شایعات در این مرحله دشوار است، اما اگر صحت داشته باشند، هر دو Snapdragon و اپل با یک رقیب قدرتمند جدید روبرو خواهد شد.

در اخباری مرتبط مجموعه جدید تراشه‌های ذخیره‌سازی فلش NAND سرعت انتقال داده‌های برتر را در کنار کمترین مصرف انرژی در صنعت نوید می‌دهد که به افزایش پایداری کمک می‌کند. تراشه های ذخیره سازی در سه نسخه 128 گیگابایتی، 256 گیگابایتی و 512 گیگابایتی در دسترس خواهند بود.

به ویژه مدل 256 گیگابایتی نسبت به مدل قبلی خود 33 درصد بهبود یافته است و به سرعت خواندن متوالی 2000 مگابیت در ثانیه و سرعت نوشتن متوالی تا 700 مگابیت در ثانیه دست می یابد. تراشه‌های ذخیره‌سازی جدید سامسونگ دارای گواهی استاندارد AEC-Q100 Grade2 هستند و عملکرد پایدار را در محدوده دمایی وسیع، از -40 درجه سانتی‌گراد تا 105 درجه سانتی‌گراد تضمین می‌کنند. این باعث می شود آنها برای سیستم های پیشرفته کمک راننده (ADAS) مناسب باشند.

هیوندوک چو، معاون تیم برنامه‌ریزی محصول حافظه در سامسونگ الکترونیکس، تعهد این شرکت را برای پاسخگویی به نیازهای در حال تحول در بازار نیمه‌هادی‌های خودرو و رعایت استانداردهای بالای ESG ابراز کرد.

سامسونگ گواهی ASPICE Level 2 را دریافت کرده که نشان از قابلیت اطمینان بالای محصولاتش دارد. این شرکت قصد داشته تراشه های ذخیره سازی جدید UFS 3.1 را تا پایان سال 2023 در اختیار خودروسازان و قطعه سازان قرار دهد.

سامسونگ از زمان راه‌اندازی کسب‌وکار حافظه خودرو در سال 2015، همواره این صنعت را رهبری می‌کند و راه‌حل‌های حافظه نوآورانه مختلفی از جمله AutoSSD، Auto LPDDR5X و Auto GDDR6 را معرفی می‌کند. ارائه تراشه های UFS 3.1 برای برنامه های خودرو نشان دهنده تعهد سامسونگ برای رسیدگی به نیازهای رو به رشد ذخیره سازی داده و محاسباتی در این بخش است.

در اخباری مرتبط وقتی صحبت از پردازنده‌های موبایل و لوازم الکترونیکی می‌شود، تکنیک ساخت نقش بسیار زیادی دارد. هرچه گره فرآیند کوچکتر باشد، عملکرد SoC بهتر است، یا حداقل چنین است. شاید تا به حال نام چیپست های مبتنی بر فناوری 4 نانومتری مانند اسنپدراگون 8 نسل 2 و دیمنسیتی 8200 را شنیده باشید یا از آنها استفاده کرده باشید.

منبع

به این پست امتیاز بدید