اینتل رسما اعلام کرد که قصد دارد تراشه های آینده خود را با آن عرضه کند نام جدید عرضه کند و بدون گواهینامه “من” ما در آنها نخواهیم بود. همچنین این شرکت سری بعدی پردازنده های خود را «نسل چهاردهم» نمی نامد.

این غول تراشه قصد دارد تراشه های مصرف کننده خود را در سه سطح اینتل، اینتل Core و Intel Core Ultra به فروش برساند. کارشناس برندسازی اینتل به The Verge گفت که هدف از این کار جلب توجه بیشتر به کلمه بسیار مهم “Intel” است و تراشه های Meteor Lake که در نیمه دوم سال 2023 عرضه می شوند، فرصتی برای این تغییر فراهم می کنند. .

دلیل تغییر نام چیپ های اینتل

کریستوفر هیرش، مدیر برند محصولات اینتل، می گوید:

همانطور که مطبوعات، خرده فروشان، تولیدکنندگان و شرکای خود را در مورد محصولات خود صحبت می کردند، متوجه شدیم که چگونه (نام محصولات ما) به یک حرف و یک عدد کوتاه شده است.

نماینده شرکت توضیح می دهد که آنها در تحقیقات خود دریافتند که کلمه Core بیشتر با اینتل مرتبط است تا i5 یا i7. اما بعد از حرف i از پردازنده های این شرکت (مثل Core i7) نام گذاری محصولات اینتل بی معنی می شد و به همین دلیل نام آن ها به کلی تغییر کرده است.

البته، هیرش اذعان کرد که کلمه “Ultra” لزوما به معنای سرعت بیشتر یا امتیاز بالاتر CPU نیست. به گفته وی، محصولات Ultra اینتل دارای “مجموعه ویژگی های بزرگتر”، “گرافیک یکپارچه در سطح Arc که در هیچ محصول دیگری در فضای اصلی Core دیده نمی شود”، قابلیت های هوش مصنوعی و “کاملاً بهترین” خواهند داشت. عملکرد کلاس . “

در اینجا چند نمونه از نام‌های جدید اینتل برای تراشه‌های آینده آورده شده است:

  • پردازنده Intel Core Ultra 9 1090H
  • پردازنده Intel Core Ultra 7 1070K
  • پردازنده Intel Core 5 1050U

اینتل اخیراً نمونه اولیه پردازنده های نسل چهاردهم خود یا بهتر بگوییم Meteor Lake را در جریان کامپیوتکس 2023 به نمایش گذاشت.