بیل گیتس، هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت، در قسمت جدید پادکست Unconfuse Me به گفت‌وگو با سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، پرداخته است.

دو چهره‌ی سرشناس دنیای فناوری درمورد این موضوع بحث کردند که ما به عنوان انسان، در توسعه‌ی سریع هوش مصنوعی کجا ایستاده‌ایم و چگونه مدل‌های هوش مصنوعی امروزی، با وجود تمام پیشرفت‌هایشان، هنوز آن‌طور که باید باهوش نیستند.

بیل گیتس گفت: «من بسیار شکاک بودم، چون انتظار نداشتم ChatGPT تا این حد خوب شود.» ازطرفی آلتمن از برنامه‌های بلندپروازانه برای آینده‌ی این چت‌بات خبر داد. خالق ChatGPT به گسترش قابل توجه قابلیت‌های آن از جمله چندوجهی بودن، افزایش توانایی‌های استدلال و پشتیبانی از ویدیو اشاره کرد.

آلتمن گفت: «ما اکنون تصویر و صدا را در ChatGPT داریم که بازخوردهای بسیار بهتر از انتظار داشت. ما می‌توانیم آن را بسیار فراتر ببریم، اما شاید مهم‌ترین حوزه‌های پیشرفت، متمرکز بر توانایی استدلال باشد.»

آلتمن در این پادکست گفت که مشاغل رباتیک و مشاغل سخت و زیان‌آور از مواردی هستند که باید بررسی شوند. او اعلام کرد که OpenAI به تازگی در بخش رباتیک سرمایه‌گذاری کرده است و به دقت پیشرفت‌های فناوری سخت‌افزار را مشاهده می‌کند.