بر اساس گزارش های منتشر شده، ظاهرا OpenAI، خالق چت بات ChatGPT، در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک بازار یا فروشگاه برای ابزارهای هوش مصنوعی توسط فناوری خود توسعه یافته است.

سازمان‌هایی که از ChatGPT استفاده می‌کنند اغلب از این فناوری به روش‌های مختلفی مانند پاسخ دادن به سؤالات مربوط به یک بازار خاص یا حتی کشف تقلب مالی از داده‌های تراکنش آنلاین استفاده می‌کنند. اکنون مجله Information در گزارش اختصاصی جدید خود اعلام کرده است که OpenAI در حال ایجاد یک سیاست بازار است که سازندگان می توانند از آن برای در دسترس قرار دادن مدل های خود در اختیار سایر مشاغل استفاده کنند.

گزارش شده است که سم آلتمن، مدیر عامل OpenAI، این برنامه ها را در یک جلسه با توسعه دهندگان به اشتراک گذاشته است. همچنین آکوانت و آکادمی خان که از مشتریان این شرکت هستند، برای انتشار مدل های هوش مصنوعی خود بر اساس ChatGPT در این بازار ابراز علاقه کرده اند.

با این اقدام، OpenAI به طور بالقوه می‌تواند با فروشگاه‌های اپلیکیشن مبتنی بر مشتری و سایر شرکت‌های فناوری مانند Salesforce و Microsoft رقابت کند. علاوه بر این، با ایجاد این بازار، OpenAI قصد دارد پایگاه مشتریان خود را گسترش دهد و فناوری هوش مصنوعی خود را به مخاطبان بیشتری معرفی کند.

توجه بیشتر به هوش مصنوعی

در چند سال اخیر فناوری هوش مصنوعی بسیار مورد توجه قرار گرفته و شاهد پیشرفت چشمگیری در این زمینه بوده ایم. به یاد می آوریم که مایکروسافت در سال 2019، قبل از ظهور ربات چت ChatGPT، حداقل 1 میلیارد دلار در این شرکت سرمایه گذاری کرد. همچنین در اوایل سال جاری، 10 میلیارد دلار دیگر توسط این غول فناوری درآمد حاصل شد. در کنار این سرمایه گذاری ها آخرین نسخه از مدل هوش مصنوعی این شرکت با نام GPT-4 نیز طبق برنامه ریزی های انجام شده منتشر شد.

از زمانی که ChatGPT در اواخر سال گذشته راه اندازی شد، صدها کسب و کار از آن برای خودکارسازی وظایف و افزایش کارایی استفاده کرده اند. علاوه بر این، شرکت ها در حال رقابت برای ارائه ابزارها و قابلیت های جدید هوش مصنوعی به مشتریان هستند.