کمیسیون تجارت فدرال (FTC) می خواهد از تصاحب Activision Blizzard مایکروسافت جلوگیری کند، به همین دلیل است که FTC و مایکروسافت این موضوع را در دادگاه پیگیری می کنند. اکنون با توجه به اسناد مربوط به این دادگاه، به نظر می رسد سال 2028 ما را با پلی استیشن 6 سونی و نسل بعدی ایکس باکس مایکروسافت روبرو خواهد کرد.

طبق یکی از اسنادی که برای دادگاه آماده شده است، مایکروسافت انتظار دارد که نسل بعدی کنسول ها در سال 2028 وارد بازار شود. تاریخ پیش بینی شده ردموندز تفاوت چندانی با فاصله زمانی بین معرفی نسل های قبلی کنسول های بازی ندارد.

عرضه احتمالی پلی استیشن 6 و ایکس باکس بعدی در سال 2028

دو نسل قبلی کنسول ها تقریباً 7 سال در بازار بودند. دوران پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 در سال 2005 و 2006 آغاز شد. در سال 2013، نسل هشتم کنسول های بازی از راه رسید، i.e. پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان. سپس در سال 2020 شاهد معرفی کنسول های نسل نهم بودیم. اکنون به نظر می رسد که کنسول های نسل دهم در سال 2028 عرضه شوند.

در حالی که سند اخیر به عرضه پلی استیشن 6 در سال 2028 اشاره می کند، بسیاری منتظر عرضه نسخه اسلیم یا پرو پلی استیشن 5 هستند. البته با توجه به اینکه 5 سال با سال 2028 فاصله داریم، احتمالا با کنسول های نسل میانی سونی و حتی مایکروسافت مواجه شد.

مایکروسافت در حال حاضر به دنبال خرید اکتیویژن بلیزارد با مبلغ نجومی 68.7 میلیارد دلار است. در حالی که اتحادیه اروپا چنین توافقی را تایید کرده است، بریتانیا و ایالات متحده می خواهند مانع از تکمیل چنین توافقی شوند. بنابراین هنوز نمی توان از اجرای این معاهده مطمئن بود. با این حال شاید در اسناد دادگاه اطلاعاتی مانند تاریخ عرضه کنسول های نسل بعدی به اینترنت راه پیدا کند.