اگرچه Kirin 9000S براساس فرایندهای پیشرفته تولید نمی‌شود، باتوجه‌به محدودیت‌های صادراتی آمریکا، گزینه‌های هواوی برای استفاده از پردازنده موبایلی تقریباً به صفر رسیده است و وجود چنین تراشه‌ای درحال‌حاضر اهمیت زیادی دارد. این سیستم-روی-چیپ به‌عنوان قلب تپنده‌ی چندین مدل از سری هواوی میت ۶۰ استفاده شده است؛ اما تحلیلگران باور دارند غول فناوری چینی قصد دارد در آینده، توسعه‌ی تراشه‌های ارزان‌تر سری Kirin را آغاز کند.

بازار گوشی‌های هوشمند چینی در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳ درمقایسه‌با مدت مشابه سال گذشته حدود ۵ درصد کاهش یافت؛ اما هواوی همچنان در این منطقه جایگاه بهتری درمقایسه‌با رقبا به‌دست آورد. گوشی آیفون که حضور بسیار پررنگی در چین دارد، با افت فروش ۶ درصدی در نسبت‌ سالانه مواجه شد. برخی ناظران صنعت اعتقاد دارند میت ۶۰ هواوی با تراشه‌ی Kirin 9000S دلیل این کاهش بوده است.

لوکاس ژونگ، تحلیلگر Canalys می‌گوید که هواوی برای ایجاد اختلال در بازار، باید Kirin 9000S را برای گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده نیز توسعه دهد.

هواوی با معرفی سری میت ۶۰، جرقه‌ای در بازار ایجاد کرد و اگر تراشه‌ی جدید Kirin خود را برای گوشی‌های رده‌پایین و میان‌رده توسعه دهد، پویایی رقابت میان فروشندگان پیشرو بازار را می‌تواند مختلف کند. در همین حال، سری آنر X50 بر بهبود دوام به‌عنوان عاملی برای فروش بیشتر تمرکز کرده‌ است تا به میزان فروش سه‌ماهه‌ی این شرکت شتاب بیشتری بدهد.

سری جدید آیفون ۱۵ با ارائه‌ی ویژگی‌هایی مثل درگاه USB-C، انتظارات بسیاری از طرفدارانش را برآورده کرد. به‌هر‌حال، سازندگان گوشی‌های اندروید با عرضه‌ی محصولاتی مثل شیائومی میکس فولد ۳، اوپو Find N3، اوپو Find N3 فلیپ، آنر مجیک Vs 2، هواوی میت X5 و آنر V، جاه‌طلبی‌ خود را در بازار گوشی‌های تاشدنی نشان دادند.

اگر Kirin 9000S در گوشی‌های میان‌رده و پایین رده استفاده شود، هواوی باید نسخه‌ی بهبودیافته‌ی این تراشه را برای گوشی‌های پرچم‌دار بعدی خود توسعه دهد. طبق گزارش‌ها قبل، این شرکت سه شرکت در زنجیره‌ی تأمین خود دارد تا بتواند برای عرضه‌ی سری P70 در سال آینده آماده شود؛ اما نمی‌دانیم از پردازنده‌ی مذکور در این گوشی هواوی استفاده خواهد کرد یا خیر.

طبق برخی شایعات، هواوی در حال ساخت سیستم-روی-چیپ جدید ۵ نانومتری است؛ اما هیچ جزئیات دیگری از این پردازنده وجود ندارد.