کوین کلی داشت تولد اوایل این ماه یک ماشین حباب ساز غول پیکر، یک نمایش جادویی، یک کامیون بستنی، نمایش قطار اسباب بازی و مردی که کلاه بادکنکی درست می کند، نمایش داده می شد. کلی که نه 6 ساله، بلکه 71 ساله شد، مهمانانی مانند مت مولنوگ، هیو هوی، استوارت برند و جارون لانیر را دعوت کرد. کلی می‌گوید که حال و هوای کلاس دوم ناخواسته بود – “من فقط سعی می‌کردم کارهایی را انجام دهم که فکر می‌کردم سرگرم‌کننده است، و به رقصنده اهمیتی نمی‌دادم” – اما این خیلی کلی بود که یک حرفه و زندگی درست کرده است. بکارگیری گشودگی کودکانه نسبت به مسائل پیچیده علم، فناوری و فرهنگ. در عصری که هوش مصنوعی فراگیر در حال ظهور است، این نگرشی است که می تواند برای همه ما مفید باشد.

کتاب جدید او، «نصیحت زندگی عالی»، تلاش می‌کند تا آنچه را که در طول زندگی‌اش آموخته است، در مجموعه‌ای از صدها عبارت قصار گردآوری کند. یکی از آنها این است: «بهترین نباش. شما یکی باشید.” او چند سال پیش شروع به جمع آوری آنها کرد تا با فرزندانش که اکنون جوان هستند به اشتراک بگذارد. این مانند نکات مفید خانگی توسط هلویز است که با دالایی لاما ملاقات می کند. این کتاب شامل توصیه هایی به فضیلت، نکات عملی برای بقا، و قالب بندی مجدد هکنی است. شاه بلوط هایی مانند “درست است: فریب دادن یک مرد صادق سخت است.” (WC Fields، شما جیب بری کرده اید!)

همانطور که کتاب او را مرور می کردم، رگبار نارنجک های ذهنی، به همان اندازه که روشنگر و عمیق بودند، کمی طاقت فرسا شد. به کلی گفتم که من را یاد سخنرانی پولونیوس می اندازد که «نه قرض گیرنده و نه قرض دهنده باش» در هملت. وقتی این را مطرح می‌کنم، کلی می‌گوید: «نمی‌دانم آن کیست. او اعتراف می کند که افراط در کلمات قصار خود در یک جلسه می تواند بیش از حد باشد. او می‌گوید: «من فکر می‌کنم زیستگاه بومی آنها کمی توییت آنلاین است. با این وجود، بلعیدن سالنامه او در یک لقمه، مجموعه ای از موضوعات را در روند تفکر کلی آشکار می کند. کیفیت زندگی را بر پول ترجیح دهید. مهربان باش. عملی باشید. اجازه نده کسی جلوی خودت بودنت را بگیرد. و همیشه هنگام استفاده از چاقو از خود فاصله بگیرید.

در هر صورت، کتاب همه چیز در مورد کلی است، که تیم فریس، گورو هک زندگی، زمانی گفت که ممکن است “جالب ترین فرد در جهان” باشد. کلی یک ستاره پادکست (فقط امسال در 120 پادک ظاهر شد)، یک اوراکل هوش مصنوعی و یک هنرمند دیجیتال است که یک سال در روز یک عکس پست می‌کرد. او اولین پذیرنده نهایی است – کنفرانس های کامپیوتری در اوایل دهه 1980، با استفاده از هدست های VR در سال 1989، هوش مصنوعی را برای دهه ها ستایش می کرد. پس از انصراف از کالج در سال اول، او و دوربینش یک تور چند دهه در آسیای نادیده را آغاز کردند که سال گذشته آن را در یک کتاب سه جلدی 30 پوندی شامل 9000 تصویر منتشر کرد. (در Kickstarter فروخته شد.) او این زندگی آمریکایی اپیزود – یافتن عیسی در اورشلیم و انتظار مرگ در شش ماه – یک داستان کلاسیک است. او یک شخصیت مذهبی در چین است. تا قبل از همه‌گیری، او بیشتر درآمد خود را از حضورهای پولی در آنجا به دست می‌آورد، همراه با محافظانی که از صف‌های ساعتی سلفی که پس از صحبت‌هایش تشکیل می‌شد، محافظت می‌کردند.

او همچنین – خود را برای گودزیلای مکاشفه‌ها آماده کنید – دوستی است که من را ویرایش کرد، برخی از بهترین ایده‌های داستانی من را به من داد، و ایده کنفرانس هکرها را برای جشن گرفتن اولین کتابمان به ذهنم خطور کرد. اوه، و او بنیانگذار و ویراستار اجرایی WIRED است و به عنوان ارشد رسمی ماوریک به همکاری خود ادامه می دهد. ممنون کوین!

شکرگزاری تمام فضایل دیگر را باز می کند و چیزی است که می توانید در آن بهتر شوید.